چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 305865

هنگامی که برای خرید باتری به فروشگاه‌های مختلف در این حوزه مراجعه می‌کنید، با طیف وسیعی از انواع باتری قلمی، نیم قلمی و یا باتری‌های شارژی مواجه می‌شوید که توسط برندهای مختلف تولید شده‌اند و هر کدام کیفیت و بازدهی متفاوتی دارند.

انواع باتری و قیمت آن

سلامت نیوز:هنگامی که برای خرید باتری به فروشگاه‌های مختلف در این حوزه مراجعه می‌کنید، با طیف وسیعی از انواع باتری قلمی، نیم قلمی و یا باتری‌های شارژی مواجه می‌شوید که توسط برندهای مختلف تولید شده‌اند و هر کدام کیفیت و بازدهی متفاوتی دارند.

به گزارش سلامت نیوز، ما در این مطلب قصد داریم شما را با ساختار و کارایی چند نوع باتری مانند باتری قلمی، نیم قلمی همچنین باتری‌هایی که قابلیت شارژ شدن دارند، آشنا کنیم، تا چنانچه قصد خرید این نوع محصولات را دارید با کارکرد و برندهای آن آشنا باشید. در انتها نیز مجموعه باتری ریس را به شما معرفی خواهیم کرد که در حوزه فروش باتری فعالیت دارد و می‌توانید هر نوع باتری که نیاز دارید را از این فروشگاه اینترنتی به صورت آنلاین خریداری نمایید. همچنین این مرکز شرایط فروش باتری عمده را نیز دارد که فروشگاه‌ها می‌توانند از این شرایط استفاده کرده و باتری مورد نیاز خود را تامین نمایند.

آشنایی با ساختار باتری قلمی و کارکرد آن در خرید باتری تهران 

از ساعت رومیزی اتاق‌تان گرفته تا ساعت‌های دیواری، رادیوهای کوچک جیبی و یا برخی از دستگاه‌های کوچک خانگی و ..  همگی آن‌ها با استفاده از باتری قلمی کار می‌کنند. ظاهر باتری‌های قلمی از گذشته تا کنون عموما در همین شکل باقی مانده است و تغییر چندانی نکرده اما بی‌شک کارکرد آن‌ها در طی این سال‌ها تغییرات فراوانی داشته است. ما در این قسمت به این تغییرات اشاره خواهیم کرد. بنابراین شما می‌توانید با خواندن این مطلب از نوع کارکرد هر محصول و همچنین میزان شارژدهی هر یک از باتری‌های قلمی مطلع شده و هنگام خرید باتری انتخاب بهتری داشته باشید. بهتر است پیشتر این نکته را ذکر کنیم که باتری از هر نوعش که باشید با استفاده از چند واکنش شیمیایی، انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و باعث می‌شود دستگاه شما شروع به کار نماید.

امروزه باتری قلمی در دو نوع غیرقابل شارژ و قابل شارژ تولید شده است که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 باتری روی – کربن: یکی از انواع باتری قلمی غیرقابل شارژ به شمار می‌آید که در حال حاضر ظرفیت‌شان نسبت به باتری قلمی‌های گذشته 4 برابر شده است و در حدود 400 تا 900 میلی آمپر ظرفیت دارند.

باتری قلمی لیتیومی: این نوع باتری دارای لیتیوم آند و منگنزدیاکسید کاتد است و دارای جریان الکتریکی بالاتری نسبت به سایر باتری‌ها می‌باشد. به این ترتیب خرید باتری قلمی لیتیومی برای دستگاه‌هایی پیشنهاد می‌شود که مصرف کمی دارند. در این صورت مدت زمان طولانی‌تری می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

باتری لیتیوم یونی: این نوع باتری‌ها اولین بار توسط شرکت سونی تولید و روانه بازار شدند. باتری لیتیوم یون Li-ion قابل شارژ بوده و بیشتر برای دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باتری نیم قلمی چه ساختاری دارد؟

باطری‌های نیم قلمی در واقع کارکردی شبیه به باتری‌های قلمی دارند ولی به جهت نوع کاربردی که دارند و به دلیل استفاده‌شان در دستگاه‌های کوچک‌تر با ابعادی کوچک تولید شده‌اند. مسلم است که باتری نیم قلمی به جهت برخورداری از ابعاد کوچکتر، از ظرفیت کمتری نیز برخوردار باشد. همچنین تمامی ویژگی‌ها و انواعی که درباره باتری‌های قلمی ذکر کردیم درباره باتری نیم قلمی نیز صادق است و تنها تفاوت خرید باتری قلمی و نیم قلمی را می‌توان در دستگاهی دانست که این نوع باتری برای آن در نظر گرفته شده است. نکته دیگر آن که بسته به اینکه نوع باتری لیتیوم فلز، قلیایی، روی کربن، لیتیوم یون یا نیکل- کادمیوم باشد، میزان شارژدهی آن‌ها متفاوت خواهد بود.

درباره باتری شارژی چه می‌دانید؟

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم هم از نوع باتری قلمی و هم نیم قلمی، نوع شارژی آن نیز در برندهای مختلف در بازار موجود است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های باتری‌های شارژی می‌توان به ولتاژ ثابت آن‌ها نسبت به باتری‌های یکبار مصرف اشاره کرد. از دیگر مزایای باتری شارژی می‌توان به امکان استفاده چندین باره آن‌ها اشاره کرد. درست است که خرید باتری‌های شارژی ممکن است برای شما پرهزینه‌تر باشد اما با توجه به قابلیت شارژ مجدد خواهید دید که هزینه آن در بلند مدت برای شما بسیار کمتر درخواهد آمد.

فرایند شارژ دوباره در باتری شارژی

در این نوع باتری‌ها الکترود فعال مثبت با اکسید شدن، تولید الکترون می‌کند و الکترود منفی با دریافت الکترون، کاهش می‌یابد. طی این فرایند امکان دوباره شارژ شدن باتری امکان پذیر می‌شود. در گذشته زمان تخلیه شارژ باتری‌های شارژی زود انجام می‌گرفت و نیاز بود پس از خرید باتری، مشتری ابتدا آن‌ها را شارژ کرده و سپس مورد استفاده قرار دهد. اما در حال حاضر این مشکل کمتر شده و نرخ خالی شدن شارژ نیز کمتر شده است.

مزایای استفاده از باتری‌های شارژی

  • دارای وزن کم هستند.
  • انرژی بالایی دارند و دستگاهی که در اختیار دارید با استفاده از آن‌ها به خوبی کار خواهد کرد.
  • با دفعات شارژ بالا از طول عمر آن‌ها کم نخواهد شد.
  • دمای بالا تا ۶۰ درجه را تحمل کرده و دچار آسیب نمی‌شوند.

درباره فروشگاه باتری ریس و پخش باتری تهران 

اگر به دنبال مرکزی هستید که در زمینه فروش باتری‌های مختلف فعالیت داشته باشد و بتواند محصولات مورد نیاز شما را به صورت عمده در اختیارتان قرار دهد، ما به شما فروشگاه باتری ریس را پیشنهاد می‌کنیم. این فروشگاه سال‌ها در زمینه فروش باتری و لوازم جانبی ساعت و .. فعالیت داشته است. اکنون نیز با راه‌اندازی سایتی بر بستر اینترنت توانسته است با مشتریان خود تعامل بیشتری را ایجاد نماید. اکنون این مجموعه قادر است جهت فروش باتری عمده و خرد و همچنین سایر محصولاتی که در سایت موجود است به تمامی مشتریان خود در هر نقطه از ایران که هستند دسترسی و امکان برقراری ارتباط داشته باشد.

از جمله مواردی که سایت باتری ریس برای خرید آسان مشتریان خود در نظر گرفته است میتوان به تنوع محصولات بخصوص در حوزه خرید باتری با برندهای مختلف اشاره کرد. همچنین فروشگاه اینترنتی باتری ریس اصالت کالایی که خریداری میکنید را تضمین خواهد کرد، ضمن آن که به تمامی نقاط ایران ارسال رایگان خواهد داشت. همچنین پس از خرید باتری چنانچه نیاز به تعویض آن باشد مشتری تا 7 روز می‌تواند آن را عودت دهد.

در فروشگاه آنلاین باتری ریس، انواع باتری استاندارد شامل باتری قلمی، باتری نیم قلمی، باتری کتابی، باتری آلکالاین و .. و همچنین باتری ساعت، سمعک، باتری‌های ریموت ماشین، باتری دوربین دیجیتال و چندین محصول دیگر را از برندهای انرجایزر، اوسل، پاناسونیک، باتری دوراسل، رناتا ، روندا، باتری سونی و... در دسترس شما قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha