مدیرکل انتقال خون استان تهران ازشهروندان دعوت کرد که در شرایط همه گیری کرونا و سرمای هوا اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و بیماران را فراموش نکنند.

در سرمای هوا و اپیدمی کرونا، اهدای خون را فراموش نکنید

سلامت نیوز:مدیرکل انتقال خون استان تهران ازشهروندان دعوت کرد که در شرایط همه گیری کرونا و سرمای هوا اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و بیماران را فراموش نکنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل انتقال خون استان تهران، دکتر محمدرضا مهدی زاده نیاز به خون را امری ضروری و مستمر دانست و گفت: ازشهروندان تشکر میکنم که با دعوت برای اهدای خون این امر ضروری را دراولویت کاری خود قرار می دهند و در اولین فرصت به یاری بیماران می شتابند.


وی تاکید کرد: با سردتر شدن و تداوم آلودگی هوای استان تهران و در پی آن کمتر شدن تردد، این نگرانی وجود دارد که ذخایر خون کاهش یابد. بدین سبب پیش از اینکه تامین خون بیماران با مشکل مواجه شود، از اهداکنندگان و شهروندانی که واجد شرایط اهدای خون هستند دعوت می کنم که برای این امر مهم اقدام کنند.

مهدیزاده همچنین با اشاره به عمر سه روزه پلاکت گفت: نیاز به پلاکت برای بیماران سرطانی و کسانی که مشکل انعقادی دارند و برخی بیماری های دیگر، نیازی همیشگی است و متاسفانه برخلاف خون کامل که بیش از یک ماه امکان مصرف و نگهداری دارد، عمر پلاکت تنها ۳ روز است و از شهروندان دعوت می کنم که با اهدای خون و پلاکت به نجات جان این بیماران کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha