خرید کاندوم و استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری های آمیزشی و مراقبتی امروزه به یک امر بسیار عادی و ازم تبدیل شده است . تا جایی که سواد جنسی خرید کاندوم و استفاده از آن را یک امرو ضروری معروفی کرده است .

استفاده و خرید کاندوم، باید ها و نباید ها

سلامت نیوز:خرید کاندوم و استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری های آمیزشی و مراقبتی امروزه به یک امر بسیار عادی و ازم تبدیل شده است . تا جایی که سواد جنسی خرید کاندوم و استفاده از آن را یک امرو ضروری معروفی کرده است .


استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری عوارض روش های هورمونی ندارد و یک روش کاملا غیر هورمونی محسوب می شود . علاوه بر این خرید کاندوم از هیس مارکت و استفاده از کاندوم به هیچ عنوان نیازی به تجویز پزشک ندارد و شما در هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید خرید کاندوم را برای ارتباط کنترل شده تهیه کنید .

نکاتی درباره استفاده از کاندوم :

1 ــ کاندوم ها یک بار مصرف هستند . و شما باید برای هربار استفاده خود خرید کاندوم انجام بدهید . زیرا اگر شما بیشتر از یک بار از یک کاندوم استفاده بکنید در اثر اصطحکاک ممکن است احتمال پارگی وجود داشته باشد .


2 ــ بعد از استفاده از کاندوم هرگز کاندوم را بدون قرار دادن در یک پوشش مثل دستمال کاغذی در سطل زباله قرار ندهید .


3 ــ توجه داشته باشید استفاده از کاندوم تنها برای ارتباط جنسی از راه آلت تناسلی استفاده شده است . هرگز استفاده از کاندوم برای ارتباط دهانی نداشته باشید .


4 ــ  از استفاده از روان کننده همراه با کاندوم جلوگیری کنید . زیرا استفاده از روان کننده همراه استفاده از کاندوم می تواند باعث تخریب کاندوم و پارگی کاندوم شود . زیرا این روان کننده ها معمولا از لوسین ، کرم دست ، وازلین ، روغن بچه و ... ساخته شده اند .


5 ــ  درهنگام خرید به پوشش کاندوم توجه بالایی داشته باشید . اگر پوشش کاندوم دارای خراشیدگی یا پارگی است  هرگز از آن استفاده نکنید .
6 ــ در هنگام خرید کاندوم تنها کاندوم های ساخته شده از لاتکس و پلی اورتان را خریداری کنید . درغیر این صورت برای خرید کاندوم برای جلوگیری باید به پزشک مراجعه کنید .


6 ــ مردان باید قبل از هر نوع تماسی جنسی از کاندوم استفاده بکنند و سپس بلافاصله بعد صورت گرفتن انزال کاندوم را دور بیاندازند .

انواع کاندوم :

1 -کاندوم گرم کننده
2 ــ کاندوم شب رنگ
3 ــ کاندوم فضایی
4 ــ کاندوم زنانه
5 ــ کاندوم خاردار
6 ــ کاندوم رنگی
7 ــ کاندوم طعم دار
8 ــ کاندوم طعم دار
9 ــ کاندوم اسپرم کش
10 ــ کاندوم تاخیری
11 ــ کاندوم ساده

دلایل استفاده از کاندوم :

1 ــ  خرید کاندوم به دلیل جلوگیری از بارداری ناخواسته
2 ــ خرید کاندوم به دلیل جلوگیری از انتقال بیماری های آمیزشی و مقاربتی
3 ــ خرید کاندوم برای جلوگیری از انزال زود رس در مردان
4 ــ خرید کاندوم برای کمک به نغوظ
5 ــ خرید کاندوم برای ساده سازی رابطه برای مردان کم توان یا مسن
6 ــ خرید کاندوم برای افزایش لذت جنسی
7 ــ خرید کاندوم برای جذابیت جنسی

نکاتی برای خرید کاندوم :

در هنگام خرید کاندوم باید به شکل و اندازه کاندوم تا حد بالایی توجه داشته باشید .


اندازه انواع کاندوم :

انواع کاندوم از سه سایز تشکیل شده است . اولین سایز را می توان کاندوم استاندارد برای همه مردان دانست . دومین سایز را می توان کاندومی کوچک تر از سایز استاندارد . و سومین سایز را می توان کاندومی بزرگ تر از سایز استاندارد معرفی کرد .

شکل انواع کاندوم ها :

انواع کاندوم ها از شکل های مختلفی تشکیل شده اند . برای مثال در برخی از کاندوم ها در انتهای آنها یک مخزن بسیار کوچک برای جمع شدن مایع منی است . شما باید قبل از خرید کاندوم درباره انواع کاندوم ها اطلاعات کافی را کسب کنید .

ضخامت انواع کاندوم ها :

انواع کاندوم ها از ضخامت های مختلفی برخوردار هستند . برخی از انواع کاندوم ها دارای جنسی بسیار قوی هستند که می توانند در برابر پاره شدن از خود مقاومت بالتری نشان بدهند . این نوع کاندوم ها بیشتر می تواند برای مردانی مورد استفاده قرار بگیرد . که در روابط جنسی خود مشکل پاره شدن کاندوم دارند .


اما در انواع کاندوم ها ، کاندوم هایی هم وجود دارند .که از ضخامت های بسیار نازکی برخوردار هستند . اما توصیه می شود که از این نوع از کاندوم ها زیاد استفاده نشود . زیرا احتمال پارگی در این نوع از کاندوم در برابر انواع کاندوم ها بسیار بسیار بیشتر است .

مواد روان کننده موجود در انواع کاندوم ها :

توجه داشته باشید بسیاری از انواع کاندوم ها در ساختار خود مواد نرم کننده و لغزنده دارند که به کاندوم روان کننده نیز معروف هستند . اما نکته مورد نظر انتخاب این ماده روان کننده در انواع کاندوم است .


 زیرا در بین این مواد روان کننده در بین انواع کاندوم برخی از آنها دارای خاصیت اسپرم کشی و ضد میکروبی هم هستند . و اگر کاندوم پاره شود این مواد می توانند تا درصد بالایی از بارداری ناخواسته جلوگیری کنند . اما باید توجه داشته باشید که این نوع از کاندوم نسبت به دیگر انواع کاندوم دارای بوی بد و طعم نامناسب است .


خوشبو کننده موجود در انواع کاندوم :

برخی از انواع کاندوم دارای خشبو کننده های خاص هستند . اما این خرید کاندوم خشبو بسیار کم صورت می گیرد و تنها در برخی از روابط زناشویی است از این نوع از انواع کاندوم استفاده می شود . زیرا این نوع از کاندوم ها مانند بیشتر انواع کاندوم دارای روان کننده نیستند و احتمال پارگی در آنها افزایش پیدا می کند .


رنگ در انواع کاندوم :

در برخی از انواع کاندوم رنگ دانه ها و اسانس های مختلف وجود دارد . اما باید توجه داشته باشید که رنگ موجود در انواع کاندوم هیچ گونه تاثیری در اثر گذاری و کیفیت کاندوم ندارد . و خرید کاندوم رنگ دار مانند خرید کاندوم لاتکس رنگ دار است . یعنی شما از مزیت های یک کاندوم ساده بهره مند خواهید بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha