سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 306552

استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی لرستان گفت: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین‌های گروه B، پروتئین، چربی و برخی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید است و نباید دور ریخته شود.

آب ماست را دور نریزید

سلامت نیوز: استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی لرستان گفت: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین‌های گروه B، پروتئین، چربی و برخی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید است و نباید دور ریخته شود.

به گزارش سلامت نیوز، بهروز یاراحمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ماست در مقایسه با شیر به دلیل افزودن باکتری‌های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد، اظهار کرد: ماست یکی از فرآورده‌های تخمیری شیر است که در اثر افزودن مایه ماست به شیر و نگهداری آن در شرایط خاص حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: ماهیت مایه ماست از باکتری‌های استرپتوکوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بولگاریکوس است که به‌عنوان استارتر یا آغازگر در تولید فرآورده‌های تخمیر شده مثل ماست استفاده می‌شوند.

یاراحمدی عنوان کرد: ماست در مقایسه با شیر به دلیل افزودن باکتری‌های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.

استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی لرستان بیان کرد: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین‌های گروه B، پروتئین، چربی و برخی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید است و نباید دور ریخته شود.

وی تصریح کرد: شیر در صورت مصرف مستمر، فشارخون افراد مبتلا به فشار را تنظیم می‌کند ولی درمورد آب ماست به دلیل وجود اسیدلاکتیک و نمک کم می‌تواند موجب کاهش فشارخون شود.

یاراحمدی تأکید کرد: ترشی ماست یکی‌از خواص ماهیتی آن بوده که در اثر فعالیت‌های لاکتیکی مایه ماست و تبدیل قند لاکتوز شیر به اسید لاکتیک ایجاد می‌شود، ماست در اثر فرآیند اعمال شده، شرایط نگهداری و مایه ماست مصرف شده می‌تواند از درجه ترشی و یا شیرینی متفاوتی برخوردار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha