بیماری‌های عجیبی در جهان وجود دارند که با گذشت ده‌ها سال، هنوز هم علت آن‌ها مانند یک راز ناشناخته است.

۴ بیماری غیرمعمول که علم پزشکی را به چالش کشیده است

سلامت نیوز:بیماری‌های عجیبی در جهان وجود دارند که با گذشت ده‌ها سال، هنوز هم علت آن‌ها مانند یک راز ناشناخته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اپیدمیولوژیست‌ها همچنان در حال بررسی علل شیوع مسمومیت غذایی چیپوتل تا جهش میکروسفالی در برزیل هستند، اما در برخی موارد سال‌ها و حتی دهه‌ها پس از شیوع، هنوز پاسخ قابل قبولی برای آن نمی‌یابند. در ادامه به تعدادی از آن‌ها که هنوز هیچ پاسخی برای آن‌ها یافت نشده، اشاره شده است؛


۱. بیماری که بواسطه گرد و غبار ایجاد می‌شود

افرادی که در غرب آمریکا زندگی می‌کنند، به ویژه در معرض عفونت قارچی موسوم به کوکسیدیوئیدومایکوزیس یا تب دره هستند، این بیماری به مدت ۱۰۰ سال است که همچنان بی‌پاسخ مانده است.


این بیماری که به دلیل استنشاق هاگ‌های قارچی در ریه‌ها ایجاد می‌شود و به دلایلی که هنوز هم به عنوان یک راز باقی مانده است در غرب آمریکا در حال افزایش است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ دارای جهش بزرگی در موارد بود. در اوایل دهه ۲۰۰۰ دو موج دیگر تب دره در دو زندان ایالتی  شیوع پیدا کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها زندانی شد. در سطح ملی نیز بیش از ۲۰ هزار مورد ابتلا در سال ۲۰۱۱ گزارش شد که از آن زمان تاکنون کمی فروکش کرده است. به دلایلی که هنوز پزشکان در نیافته‌اند، قارچ به سایر قسمت‌های بدن منتقل شده و به اصطلاح با انتشار کوکسیدیوئیدومایکوزیس در بدن، باعث تورم مغز می‌شود.


۲. ردوکس فلج اطفال

بیش از ۳۰ سال پس از آخرین مورد شناخته شده فلج اطفال در آمریکا، ۲۰ کودک در کالیفرنیا با یک بیماری ناتوان کننده که باعث ایجاد اثرات فلج اطفال در سال ۲۰۱۴ شده بود، از بین رفتند. از آن زمان تاکنون، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا ۱۲۰ مورد از این نوع بیماری را مورد آزمایش قرار داده‌اند. علائم این بیماری ضعف در عضلات، ناهنجاری‌های نخاع و دشواری در راه رفتن مانند آنچه در فلج اطفال رخ می‌دهد، است که در مبتلایان آزمایش فلج اطفال منفی بوده است. علل خاص این بیماری هنوز در دست بررسی است.


۳. خواب عجیب

بین سال‌های ۱۹۱۷ و ۱۹۲۵، یک میلیون نفر در سراسر جهان به نوعی بیماری به نام انسفالیت لتارگیکا مبتلا شدند که دانشمندان هنوز علت آن را درک نمی‌کنند. در این بیماری افراد حین غذا خوردن، راه رفتن و یا صحبت کردن به خواب عمیقی فرو می‌روند که می‌تواند روز‌ها ادامه داشته باشد. بر اساس آمار حدود نیمی از افرادی که به این بیماری دچار بودند، جان خود را از دست دادند و آن دسته هم که زنده ماندند میزان بالاتری از علائم مشابه پارکینسون و بیماری‌های روانی را نشان دادند.

در آن زمان، کنستانتین فون اکونومو، متخصص مغز و اعصاب وین، در دهه ۱۹۶۰ در مطالعات خود متوجه تورم هیپوتالاموس در مغز این بیماران شد.


۴. تیک‌های عجیب در دختران نوجوان

تکان دادن سر و بازو و لکنت در گفتار برخی از علائمی بود که در اواخر سال ۲۰۱۱ به طرز عجیبی در دختران نوجوان در لو روی نیویورک مشاهده شد. بیشتر مبتلایان دختران دبیرستانی بودند که تیک‌های عجیب آن‌ها ماه‌ها ادامه داشت و هیچ دلیل مشخصی برای آن‌ وجود نداشت. برخی از روانشناسان استرس و هیستری توده‌ای را علت آن عنوان کردند و برخی دیگر خود ایمنی کودکان را دلیل آن دانستند؛ همچنان در مورد علت این اتفاق اختلاف نظر وجود دارد و هنوز پاسخ روشنی برای آن یافت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha