عضو ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با هشدار مواجهه با موج چهارم کرونا در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فرا رسیدن سال نو از مردم خواست تا با شائبه تزریق واکسن این ویروس، شیوع این ویروس را عادی تلقی نکنند.

سال جدید، زنگ خطر موج چهارم کرونا

سلامت نیوز: عضو ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با هشدار مواجهه با موج چهارم کرونا در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فرا رسیدن سال نو از مردم خواست تا با شائبه تزریق واکسن این ویروس، شیوع این ویروس را عادی تلقی نکنند.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر رضا جلیلی خشنود، عضو ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران و رییس بیمارستان شدای تجریش در گفت و گو با برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با اشاره به افزایش بیماری زایی و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان و خطر انتقال آن به پایتخت و همه گیری بسیار آن گفت: باید این نکته را مدنظر قرار داد که این تعداد مخلوطی از مبتلایان به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و ویروس‌های جهش یافته دیگر به اضافه ویروسی که سال گذشته شیوع پیدا کرده است.


وی در همین خصوص افزود: شیوع موج جدید ویروس کرونا در استان خوزستان می‌تواند شیوع موج چهارم کرونا باشد.  اگر دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی رعایت شود می‌تواند تا حدودی از این شیوع جلوگیری کند  اما اگر  از دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به فرا رسیدن سال نو غافل شویم،. بیم آن وجود دارد که این موج به سایر استان‌های کشور برسد و شرایط را در سال جدید به کام هم وطنان تلخ کند.

دکتر خشنود در پاسخ به این سوال که چگونه می توان از شیوع ویروس از نقطه مبدا آن که در حال حاضر استان خوزستان است، پیشگیری کرد نیز گفت:  خوشبختانه میزان مرگ و میر از حدود ۶۰۰ نفر به زیر ۱۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است. این امر ممکن نبود مگر با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل‌های بهداشتی  و محدودیت در سفرهای بین استانی.  


رییس بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر اقدامات موفقیت آمیز در کاهش چشمگیر میزان مبتلایان و قربانیان این ویروس بیان کرد: با توجه به اینکه با فرا رسیدن سال نو تجمعات و رفت و آمدها  به پاساژها و مراکز خرید افزایش خواهد داشت و شائبه تزریق واکسن تا حدودی  مردم را امیدوار کرده است، باید گفت این امید متاسفانه باعث شده رعایت پروتکل‌ها تا حد زیاد از 70 درصد به 40 درصد کاهش پیدا کند. در مراکز تفریحی متاسفانه با کاهش ۶۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه هستیم. اگر بتوانیم با وضع قوانینی از مسافرت‌های نوروزی، بین استانی و درون شهری پیشگیری و تجمعات خانوادگی را تا حد زیادی کاهش دهیم، تا حدودی در کنترل ویروس موفق عمل کرده‌ایم.


وی با هشدار زنگ خطر شیوع موج چهارم کرونا گفت: تمامی این موارد نشان می‌دهد که سال نو می تواند زنگ خطری برای شروع موج چهارم ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی باشد. با توجه به اینکه خستگی بسیاری در میان کادر درمان وجود دارد شیوع موج چهارم هم برای مردم و هم برای کادر درمان خطر آفرین خواهد بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha