چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 308676

شما دندان هایتان را به راحتی با چند راهکار طبیعی می توانید سفید کنید و از شر لکه های روی دندان ها خلاص شوید.

شیوه هایی بسیار ساده برای سفید کردن دندان ها

سلامت نیوز:  شما دندان هایتان را به راحتی با چند راهکار طبیعی می توانید سفید کنید و از شر لکه های روی دندان ها خلاص شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، لکه‌دار شدن دندان اتفاقی معمول است. این شرایط زمانی رخ می‌دهد که لایه بیرونی دندان که به نام مینای دندان شناخته می‌شود، تغییر رنگ می‌دهد. محصولات سفیدکننده دندان بسیاری در بازار وجود دارد. شما می‌توانید از بین خمیردندان‌ها، پودرها، نوارها یا ژل‌های سفیدکننده یکی را انتخاب کنید. دندان پزشک شما  هم می‌تواند خدماتی حرفه‌ای در این زمینه ارائه کند. اما این گزینه‌ها می‌توانند گران باشند. همچنین، آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است با دندان‌ها و لثه‌های شما نامهربان باشند. برای سفید کردن دندان‌های خود بدون استفاده از مواد شیمیایی می‌توانید نگاهی به روش‌هایی طبیعی‌تر داشته باشید.

1-توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. گفته می‌شود که این اسید خاصیت سفید کنندگی دارد که ممکن است به روشن شدن دندان‌های لکه‌دار کمک کند. همچنین، اسید مالیک می‌تواند تولید بزاق را در افرادی که به خشکی دهان مبتلا هستند افزایش دهد. بزاق با پاک‌سازی غذا و بقایای دیگر در برابر پوسیدگی دندان که یک دلیل اصلی تغییر رنگ دندان است، از شما محافظت می‌کند.

2-هندوانه

محتوای اسید مالیک هندوانه بیشتر از توت فرنگی است. اسید مالیک می‌تواند در روشن شدن رنگ دندان‌ها نقش داشته  باشد و تولید بزاق را افزایش دهد. همچنین، برخی افراد به این نکته اشاره دارند که بافت فیبری هندوانه دندان‌ها را سایش  می دهد که به از بین رفتن لکه‌ها کمک می‌کند. البته شواهد علمی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد.

3-شیر

اسید لاکتیک موجود در شیر ممکن است به روشن شدن مینای دندان‌های شما کمک کند. همچنین، گفته شده است که اسید لاکتیک تولید بزاق را تحریک می‌کند که می‌تواند به پاک‌سازی باکتری‌های مسبب پوسیدگی دندان کمک کند. کازئین ، پروتئین موجود در شیر، هم  از ایجاد لکه روی دندان‌ها پیشگیری می‌کند. کازئین به جذب فسفات کلسیم برای ترمیم پوسیدگی‌ها و پیشگیری از شکل‌گیری پلاک دندان کمک می‌کند.

4-به طور منظم مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور منظم یکی از بهترین روش‌ها برای سالم و سفید نگه داشتن دندان‌ها محسوب می‌شود. مسواک زدن دندان‌ها دو بار در روز و هر بار به مدت 2دقیقه توصیه شده است. این کار می‌تواند به پاک‌سازی لکه ها و همچنین از بین بردن بقایای مواد غذایی و باکتری های مسبب پوسیدگی دندان کمک کند.

5-با جوش شیرین مسواک بزنید

جوش شیرین یک گزینه محبوب برای سفید کردن دندان  هاست. جوش شیرین یکی از مواد تشکیل‌دهنده رایج در خمیردندان‌های سفیدکننده هم است. برای استفاده از جوش شیرین برای  روشن شدن رنگ دندان‌ها، سهم های مساوی از آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. از این خمیر برای مسواک زدن دندان های خود به مدت یک دقیقه استفاده و سپس آن را از دهان خود خارج کنید.

6-با روغن خردل و نمک مسواک بزنید

روغن خردل و نمک یک درمان طبیعی در پزشکی سنتی هندی برای سفید کردن دندان است. ایده ای که در پس این روش قرار دارد این است که روغن خردل پلاک و لکه‌های دندان را از بین می برد. نمک می‌تواند برای تقویت اثر سفیدکنندگی دندان به روغن خردل اضافه شود. گفته شده است که بافت ساینده نمک به پاک‌سازی لکه های روی دندان کمک می‌کند.

7-غذاهایی که دندان ها را لکه‌دار می کند کمتر مصرف کنید

شما می توانید با محدود کردن غذاها و نوشیدنی هایی که موجب لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شود، از تغییر رنگ اضافی پیشگیری کنید. از جمله این خوراکی‌ها می توان به  سس‌های گوجه فرنگی، قهوه، چای سیاه و نوشابه‌های گازدار تیره اشاره کرد. اگر قصد مصرف یک نوشیدنی را که می‌تواند موجب لکه‌دار شدن دندان شود، دارید، استفاده از نی می‌تواند احتمال بروز این شرایط را کاهش دهد.

چقدر زمان می برد تا مواد غذایی دندان‌ها را سفید کنند؟

این که چه مدت طول می‌کشد تا این مواد غذایی رنگ دندان‌های شما را روشن‌تر کند، مشخص نیست اما در مقایسه با محصولات تجاری، روش‌های طبیعی به طور معمول به مدت زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیاز دارد. همچنین، این به رنگ اصلی دندان‌های شما بستگی دارد. اگر دندان‌های شما به طور قابل توجهی لکه‌دار شده باشد، مشاهده نتایج احتمالا زمان بیشتری طول خواهد کشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha