یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 310084

بسته بندی آب معدنی برخلاف تصور بیشتر ما تا زمان مشخصی قابل استفاده است . جالب است بدانید نکته‌ای که برای مصرف آب معدنی نگران کننده است، پلاستیکی است که آب را با آن بسته بندی می‌کنند.

همراه آب معدنی پلاستیک نخورید

سلامت نیوز:بسته بندی آب معدنی برخلاف تصور بیشتر ما تا زمان مشخصی قابل استفاده است . جالب است بدانید نکته‌ای که برای مصرف آب معدنی نگران کننده است، پلاستیکی است که آب را با آن بسته بندی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،معمولاً پلی اتیلن ترفتالات (PET) برای بطری‌های آب معدنی کوچک و بزرگ و پلی اتیلن سنگین (HDPE) برای بطری‌های آب سردکن به کار می‌رود و با پایان انقضای آب معدنی یا قرارگیری بسته بندی در معرض حرارت  و نور خورشید و گرمای ماشین یا کامیون‌های حمل بار، این پلاستیک‌ها به درون آب نشت می‌کند.

به این ترتیب، سم درون این پلاستیک‌ها وارد آب می‌شود. این اتفاق نه تنها روی مزه‌ آب اثر می‌گذارد بلکه می‌تواند صدمات جدی به سلامت بدن وارد کند. 

عوارض نشت مواد شیمیایی

سم‌ها سیستم غدد درون ریز بدن را مختل می‌کند،  این سموم باعث ایجاد مشکلات باروری، سرطان‌های مختلف، مشکلات عصب شناختی و وارد شدن صدمه به دستگاه ایمنی بدن می‌شود. 

تاریخ انقضای  درست یا نادرست!

بسیاری از تولیدکنندگان آب معدنی یک تاریخ انقضای استاندارد دو ساله روی بطری می‌زنند. اما حقیقت آن است که هیچ روش قطعی وجود ندارد که بتواند تعیین کند دقیقاً از چه زمانی آب درون بطری دیگر قابل نوشیدن نیست. با این حال، بدیهی است که هر چه بطری مدت زمان بیشتری دست به دست شود، احتمال این‌که در معرض حرارت قرار بگیرد یا به طور کلی کیفیت آن شروع به کم شدن کند، بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha