یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 31045
سلامت نیوز : یك متخصص کودکان گفت: باطری های دیسکی کوچک در وسایل بازی ساعت و غیره خطری برای کودکان محسوب می شوند.
دکتر اکبر کوشانفر متخصص کودکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: باطری های دیسکی کوچک که در وسایل بازی کودکان مانند ساعت، کنترل تلویزیون و غیره وجود داشته و اغلب در دسترس کودکان قرار دارد خطری برای کودکان محسوب می شود.

وی ادامه داد: این باطری ها اغلب حاوی فلزات سنگین از جمله سرب، جیوه و مایعات سوزاننده قلیایی هستند که می تواند خطراتی مانند زخم کردن نکسوز و سوراخ کردن روده و مری را در پی داشته باشد.

این استاد دانشگاه افزود: بلع باطری توسط کودکان به علت کودکان به علت کوچک و در دسترس بودن و غریزه خوردن هر چیزی به طرف دهان از طرف کودکان بیشتر شده که آسیب های جبران ناپذیری دارد.

وی یادآور شد: اولین اقدام در مراجعات کودکان دچار بلع اشیا، گرفتن رادیوگرافی ساده از مری، معده، روده ها و مشخص نمودن محل باطری است.

کوشانفر گفت: در صورتیکه بیمار زود مراجعه کرده و باطری در معده یا مری باشد، فورا اندوسکوپی صورت گرفته و اقدام به خارج کردن آن انجام می شود.

وی افزود: چنانچه زخم و نکسوز کم باشد، کودک باید از نظر سوراخ شدن مری یا معده پیگیری شده و در صورتی که در اثر زخم و نکروز پیستول یا پارگی باشد، نیازمند اقدامات جراحی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه باطری بلعیده شده وارد روده شده باشد، کودک باید 7 تا 8 روز تحت نظر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha