به لطف تکنولوژی‌های جدید، این روزها شاهد شکل‌گیری انقلاب بزرگی در ارتودنسی دندان هستیم. یکی از تکنولوژی‌هایی که چندسالی است تمایل به درمان ارتودنسی را افزایش داده و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته، تکنولوژی ارتودنسی نامرئی با کمک کلییر الاینرها (clear aligner) یا پلاک‌های شفاف ارتودنسی مانند اینویزیلاین است. در این مقاله به طور کامل با این روش ارتودنسی و تمام آنچه که باید درباره آن بدانید آشنا خواهید شد .

ارتودنسی نامرئی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

سلامت نیوز : به لطف تکنولوژی‌های جدید، این روزها شاهد شکل‌گیری انقلاب بزرگی در ارتودنسی دندان هستیم. یکی از تکنولوژی‌هایی که چندسالی است تمایل به درمان ارتودنسی را افزایش داده و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته، تکنولوژی ارتودنسی نامرئی با کمک کلییر الاینرها (clear aligner) یا پلاک‌های شفاف ارتودنسی مانند اینویزیلاین است. در این مقاله به طور کامل با این روش ارتودنسی و تمام آنچه که باید درباره آن بدانید آشنا خواهید شد .

ارتودنسی نامرئی یکی از روش های ارتودنسی دندان است که امروزه در میان اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است. این روش برای مرتب کردن دندان ها دارای مزایا و معایب خود می باشد که آشنایی با این مزایا و معایب می تواند برای افرادی که قصد استفاده از این روش برای مرتب کردن دندان های خود را دارند بسیار مفید باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ارتودنسی نامرئی صحبت کنیم و تمامی اطلاعاتی که شما نیاز دارید درباره این نوع ارتودنسی دندان بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر شما هم دندان های نامرتبی دارید که ظاهر شما را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار داده اند احتمالا علاقه مند به ارتودنسی دندان خود هستید ولی مشکلی که احتمالا بسیاری از شما درگیر آن هستید این است که براکت های فلزی که روی دندان ها نصب می شوند بیشتر از گذشته ظاهر دندان های شما را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث می شود تا دندان ها شکل نامناسبی را به خود بگیرند. این مسئله به خصوص در زمان لبخند زدن بیش از پیش تاثیر خود را نشان می دهد. یکی از بهترین روش هایی که برای حل این مشکل وجود دارد استفاده از ارتودنسی نامرئی است که به شما کمک می کند در طول درمان ظاهر دندان های خود را به شکلی زیبا نگه دارید و اعتماد به نفس خود را در طول ارتودنسی دندان های خود حفظ کنید. در این روش از براکت های شفاف برای ارتودنسی دندان های شما استفاده می شود که این براکت ها حتی از فاصله نزدیک نیز قابل تشخیص نیستند و همین عامل نیز باعث شده است تا امروزه بسیاری از بزرگسالان علاقه مند به انجام آن باشند.

 

زیبایی و راحتی بیشتر ارتودنسی نامرئی

از دیگر مزایای مهم ارتودنسی نامرئی می توان به جذابیت و زیبایی فوق العاده براکت های استفاده شده در این روش اشاره کرد که در بخش های قبلی نیز درباره آن صحبت کردیم. این براکت ها به صورت شفاف طراحی و ساخته می شوند و برخلاف براکت های فلزی به هیچ وجه روی دندان های شما خودنمایی نمی کنند. همین عامل نیز باعث می شود تا استفاده از آنها برای شما گزینه بهتری باشد. نکته دیگری که درباره ارتودنسی نامرئی وجود دارد راحتی استفاده از براکت های نامرئی است. این براکت ها که از جنس پلاستیک شفاف ساخته می شوند مانند براکت های فلزی با سیم های فلزی به دندان های شما متصل نمی شوند و باعث آسیب رسیدن به لثه شما نمی شوند. بنابراین استفاده کردن از آنها بسیار راحت تر است و تجربه بهتری را در ارتودنسی دندان ها به شما منتقل می کند.

افزایش طول درمان با براکت های نامرئی

در بخش های قبلی به طور کامل درباره مزایای براکت های نامرئی صحبت کردیم و اطلاعاتی را در خصوص این روش ارتودنسی در اختیار شما قرار دادیم. حال در این بخش و بخش بعدی قصد داریم کمی بیشتر درباره معایب ارتودنسی نامرئی نیز صحبت کنیم. یکی از مهم ترین معایب این روش برای ارتودنسی دندان ها این است که طول درمان افزایش پیدا می کند و شما مجبور می شوید تا براکت ها را برای مدت زمان بیشتری روی دندان های خود تحمل کنید. توجه داشته باشید که این براکت ها کمی سنگین هستند و نگهداری آنها برای مدت زمان حداقل 22 ساعت در روز می تواند برای شما سخت باشد. از آنجایی که این براکت ها از جنس پلاستیک ساخته می شوند فشاری که به دندان ها وارد می کنند کمتر است و همین عامل نیز باعث می شود تا طول درمان افزایش پیدا کند.

هزینه ارتودنسی نامرئی

یکی دیگر از معایب ارتودنسی نامرئی این است که هزینه آن نسبت به ارتودنسی با براکت های فلزی بیشتر است و در نتیجه شما برای مرتب کردن دندان های خود باید هزینه بیشتری را بپردازید. نکته ای که باید درباره هزینه این روش برای ارتودنسی بدانید این است که نمی توان قیمت دقیقی را برای این کار در نظر گرفت و شما برای این که نسبت به قیمت دقیق ارتودنسی دندان های خود با استفاده از براکت های نامرئی اطلاعات کاملی به دست بیاورید باید در جلسه مشاوره متخصص ارتودنسی شرکت کنید. هزینه ارتودنسی دندان ها با براکت های نامرئی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به میزان نامرتب بودن دندان های شما، سن شما و همینطور عوامل دیگر اشاره کرد. در جلسه مشاوره این موارد مورد بررسی قرار گرفته و قیمت دقیق ارتودنسی دندان ها به شما اطلاع داده می شود.

بهترین متخصص ارتودنسی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که دندان های نامرتبی دارید و به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی برای ارتودنسی دندان های خود هستید حتما از سایت ما نیز دیدن کرده و از خدمات فوق العاده ای که در این زمینه به شما ارائه می دهیم نهایت بهره را ببرید. تیم ما از بهترین و با تجربه ترین متخصصان ارتودنسی تشکیل شده است که خدمات مربوط به ارتودنسی نامرئی را با بالاترین کیفیت به شما ارائه می دهد. پس اگر شما هم به دنبال بهترین متخصصان ارتودنسی، با نمونه کارهای فراوان، تجربه بسیار زیاد، دقت بالا و هزینه مناسب هستید حتما وارد سایت ما شده و از بخش های مختلف آن دیدن کنید تا اطلاعات کاملی برای ارتودنسی دندان های خود به دست بیاورید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    جالب بود