چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 31173
سلامت نیوز: رئیس اداره قرنطینه و امور بین‌الملل اداره كل دامپزشكی جنوب كرمان گفت: بیشترین بیماری سالك در جنوب كرمان در شهرستان رودبار جنوب گزارش شده است.

مطهره مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با تأكید بر تقویت بخش آموزش و شناخت بیماری‌های دامی و مشترك اظهار داشت: در این زمینه در كشور حتی از آموزش‌ها و روش‌‌های قدیمی استفاده نمی‌شود.
مختاری خاطرنشان كرد: در سال 89 حدود 84 مورد ابتلا به بیماری سالك با تشخیص دانشگاه علوم پزشكی در منطقه جنوب كرمان شناسایی شده است.
وی بیان داشت: در این راستا اغلب این افراد كسانی بودند كه از شهرستان‌های ‌قلعه‌گنج و رودبار جنوب در فصل گرما به مناطق سردسیر مهاجرت كرده‌اند.
مختاری عنوان كرد: اغلب این بیماران مردان بودند كه دلیل اصلی آن نوع پوشش و استراحت در فضاهای باز است.
وی تعداد بیماران در جنوب كرمان را یك نفر از اهالی رودبار جنوب اعلام كرد و اذعان كرد: دو مورد بیماری سیاه‌زخم نیز در استان مشاهده شده است كه یك مورد آن متعلق به شهرستان عنبرآباد است.
مختاری بیان كرد: 10 تا 20 مورد از 120 هزار نفر به بیماری تب مالت دچار شده‌اند كه از این میان 11مورد در منطقه رودبار جنوب، هشت مورد در شهرستان كهنوج و هشت مورد در شهرستان جیرفت مشاهده شده است.
وی از نوعی بیماری در منطقه اسفندقه خبر داد و افزود: بیشتر مبتلایان به این بیماری را زنان خانه‌دار روستایی تشكیل می‌دهند.
مختاری تصریح كرد: در سال گذشته شش نفر در استان كرمان به بیماری تب كریمه كنگو مبتلا شده‌اند كه چهار مورد به قطعی عضو و دو مورد به مرگ انجامید.
وی گفت: در سال 89 مورد مشاهده نشد كه شاید این مسئله به دلیل ضعف در گزارش‌دهی در شهرستان جیرفت است.
مختاری بیان كرد: در بخش بیماری‌ هاری در سال گذشته نیز موردی مشاهده و گزارش نشده و واكسیناسیون در راستای مقابله با بیماری به صورت ناقص بوده است.
وی در مورد پیك حیوان‌زدگی در سال 87 اذعان كرد: این امر ویژه شهرستان‌های رودبار جنوب مشاهده است و حداقل آن در شهرستان منوجان بوده است.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha