سلامت نیوز: رییس واحد سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ارایه خدمات سلامت روان در طرح پزشك خانواده خبر داد.

سلامت نیوز: رییس واحد سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ارایه خدمات سلامت روان در طرح پزشك خانواده خبر داد.
    خدمات سلامت روان در طرح پرشك خانواده ارایه می شود
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، احمد حاجبی با اشاره به اینكه طرح پزشك خانواده در حال حاضر در تمامی مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر در حال اجراست، افزود: به منظور ارتقای خدمات سلامت روان، روانشناسان بالینی در گروه های درمانی پزشك خانواده در شهرهای بالای 20 و 50 هزار نفر فعال می شوند.
وی با اشاره به اینكه اجرای این طرح، انقلابی در ارایه خدمات سلامت روان در كشور به شمار می رود، گفت: در این طرح خدمات سلامت روان در قالب گروه های پزشك خانواده به تمامی گروه های سنی ساكن در مناطق شهری ارایه می شود.
رییس واحد سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه ادغام خدمات سلامت روان در نظام مراقبت های بهداشتی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت به شمار می رود، گفت: افزایش ارایه خدمات از سطوح پائین تا خدمات تخصصی و فوق تخصصی، انگ زدایی، در دسترس قرار گرفتن و گسترش خدمات در تمامی مناطق كشور از مزایای این طرح به شمار می رود .
حاجبی اجرای طرح های فرزند پروری و مهارت های زندگی را از جمله اقدامات این واحد به منظور پیشگیری از بروز آسیب ها و ارتقای سطح سلامت روان برشمرد و گفت: در این طرح توانمند سازی، كنترل هیجانات، آموزش و آگاهی بخشی نگرش درست به زندگی، مقاومت در برابر مشكلات و پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر آموزش داده می شود.
وی با اشاره به اینكه برای اجرای این طرح مربیان در سطح دانشگاه های كشور آموزش های لازم را فراگرفته اند، افزود: در این طرح تمامی سطوح تحصیلی، سنی و جنسی، اقتصادی و اجتماعی زیر پوشش قرار می گیرند.
رییس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، اجرای طرح جامع كشوری پیشگیری از خودكشی در قالب افزایش مداخلات و آموزش ها را از دیگر طرح های وزارت بهداشت اعلام كرد و گفت: مراحل اجرایی این طرح در دو دانشگاه كشور به صورت پایلوت اجرا شده است و پس از بررسی نتایج طرح در دیگر دانشگاه های كشور نیز اجرا می شود.
حاجبی حمایت های روانی و اجتماعی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه را از دیگر خدمات این واحد برشمرد و گفت : دراین طرح كه در تمامی دانشگاه های علوم پزشكی كشور اجرا می شود در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه، گروه های سلامت روان برنامه های حمایتی روانی و اجتماعی را ارایه می دهند.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha