شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 31230
سلامت نیوز : نخستین تحقیقات درمان درد ناشی از زونا به وسیله اشعه ماورای بنفش به وسیله پژوهشگران بخش پوست بیمارستان حضرت رسول (ص) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی تهران انجام گرفته است.
دكتر میر هادی عزیز جلالی عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد: از آنجا كه بیماری زونا در سنین كهولت دردهای ناراحت كننده و مزمنی را ایجاد می كند، این بیماری را به عنوان یك بیماری دردناك پوستی شناسایی می كنند كه ضایعات وزیكولی و تاول را در سطح پوست به همراه درد شدید و تیركشنده ایجاد می كند.
این متخصص پوست تصریح كرد: بیماری های ویروسی با درمان های موجود ممكن است كاملا متوقف شده و عوارض خود را به جای بگذارند به همین دلیل راه كارهای درمانی مختلفی برای آن مانند استفاده از داروهای موثر بر سیستم عصبی، آرام بخش ها، استفاده از استریل های موضعی تزریقی و فیزیوتراپی پیشنهاد می شود.
دكتر عزیز جلالی خاطر نشان كرد: به همین منظور در مركز پوست بیمارستان حضرت رسول(ص) جهت پیشگیری از دردهای زونا تحقیقات اولیه انجام شد و این تحقیق با استفاده از اشعه ماورا بنفش و خواص ضد التهابی آن بر روی پدیده های التهابی مولد بیماری زونا صورت گرفت.
گفتنی است این یافته‌های جدید در مجله فتوبیولوژی و فتودرماتولوژی انگلستان به چاپ رسید و به عنوان اولین بررسی در این زمینه مورد تایید قرار گرفت و امید است در آینده با بررسی های بیشتر و اقدامات پژوهشی این نتایج تكمیل و جهت درمان بیماران مبتلا و آسیب دیده از این بیماری به كار رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha