سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انتشار خبر شدت اشعه ماوراء بنفش در تهران، با دفاع از همکاران خود در اعلام این مساله گفت: مسئولانی که این خبر را رد کردند، بهتر است به گزارش‌هایی که زیرمجموعه‌‌های خودشان ارایه دادند،‌ توجه و سپس موضع‌ گیری می‌ کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ خانم دکتر وحید دستجردی در حاشیه مراسمی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت های ما ساماندهی اورژانس بیمارستان‌هاست.

وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت گروه پنج نفره برای بررسی وضع اورژانس‌ها افزود: در بازدیدهای سرزده و برخورد با متخلفان جدی هستیم و این اقدامات موجب بهبود و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی اورژانس‌ها خواهد شد.

وی با بیان این که دستورالعملی که برای اورژانس بیمارستان‌ها تهیه و ارسال کرده‌ایم، کامل و از بهترین دستورالعمل‌هاست؛ اضافه کرد: مشکلی که در مورد پذیرش طلبه ناهی از منکر پیش آمد، اجرایی نشدن این دستور العمل بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موضوع پزشک خانواده را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه خواند و گفت: پزشک خانواده عین عدالت‌گستری در جامعه، عاملی برای ارایه کیفی خدمات و موجب پرداخت کمترین هزینه درمانی از جیب مردم است.

دستجردی با بیان این که تاکنون برای هشت و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده است، افزود: امسال هم برای بیش از30میلیون نفر دیگر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود.


وی در پاسخ به این پرسش که اگر خبرنگار بود، چه موضوعی را به عنوان اولویت وزارت بهداشت پیگیری می‌کرد؟ گفت: یکی از اولویت‌ها کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حالی که طبق برنامه چهارم توسعه، هزینه پرداختی مردم برای درمان باید به 30 درصد می‌ رسید، اکنون مردم 54 درصد هزینه درمان را از جیب پرداخت می‌کنند.

دستجردی گفت: البته این رقم10سال پیش، بیش از60درصد بود، اما سیر نزولی کنونی، شتاب لازم را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتشار خبر شدت اشعه ماوراء بنفش در تهران، از همکاران خود در اعلام این مساله دفاع و اضافه کرد: اگر مرکز بهداشت ما چنین خبری را اعلام می‌کند، به دنبال کسب منافع مالی نیست.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مسئولانی که این خبر را رد کردند، بهتر است به گزارش‌هایی که زیرمجموعه‌‌های خودشان ارایه دادند،‌ توجه و سپس موضع‌ گیری می‌ کردند.


دکتر دستجردی با اشاره به واردات داروهای بیوتکنولوژیک با وجود تولید این داروها در داخل گفت: وزارت بهداشت در این زمینه دو راهبرد را پی گیری می‌کند؛ یکی تولید داخلی و دیگری مبارزه با انحصارگرایی است.


وی ادامه داد: پیش نویس سند مربوط به داروهای بیوتکنولوژیک به زودی منتشر می‌شود و هدف ما جلوگیری از وارد شدن ضرر به مردم است.


وزیر بهداشت با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای این وزارتخانه گفت: یکی از مشکلات مردم، گرانی داروهای صعب‌العلاج و خاص است که معاونت راهبردی ریاست جمهوری تصمیم به افزایش اعتبار برای این بخش گرفته است.


دستجردی افزود: امسال110میلیارد تومان بودجه برای کمک به بیماران صعب‌العلاج در نظر گرفته شده است که اگر محقق شود، بسیاری از هزینه‌های مردم را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha