سلامت نیوز : رییس سازمان امداد و نجات و سرپرست تیم ارزیابی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سومالی اعلام كرد سومین محموله كمك های انساندوستانه ایران امشب از طریق هوایی به این كشور ارسال می شود.
 
به گزارش ایرنا، محمود مظفر در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: امشب محموله سوم به صورت هوایی به سمت سومالی حركت می كند و به زودی محموله چهارم به وزن 100 تن از بندرعباس آماده بارگیری خواهد شد.
وی به اوضاع نامساعد كشور سومالی اشاره كرد و گفت: در زمان حاضر سه میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت 10میلیون نفری سومالی در معرض قحطی و بیماری قرار دارند.
مظفر با ارایه گزارشی از وضعیت كشور سومالی افزود: كشورهای جیبوتی، سومالی و اتیوپی واقع در منطقه شاخ آفریقا به علت خشكسالی و كاهش بارندگی، در چند ماه اخیر دچار فاجعه انسانی شده اند.
وی اظهار داشت: در همین راستا پس از تاكید و دستور مقام معظم رهبری و همچنین مراجع تقلید، هلال احمر ایران غیر از كمك های معمول، كمك های ویژه ای در ماه رمضان به مردم مسلمان سومالی در دستور كار خود قرار داد.
مظفر تصریح كرد به دلیل جنگ داخلی در این كشور و همچنین نا امنی‌های موجود در سومالی هیچ كشوری جرات حضور در سومالی را نداشت تا اینكه برای نخستین بار تیم هلال احمر ایران در این كشور حاضر شد.
وی افزود: نخستین بار تیم ارزیاب هلال احمر ایران در این كشور حضور یافت كه پس از ارزیابی ها مشاهده كردیم این كشور دچار قحطی و گرسنگی شدید شده است و بیمارستان ها و بخش های دولتی در بدترین وضعیت ممكن قرار دارد به طوری كه بخش زیادی از این كشور ویران شده است.
رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینكه جنگ و ناامنی در سومالی موجب شده تا روزانه 50 كودك و سالخورده به صورت اتفاقی مورد اصابت تركش و گلوله قرار گیرد، گفت: بیمارستان ها با فقر جدی از نظر تجهیزات پزشكی روبرو بوده و بجز سازمان های مردمی كشورهای كویت و امارات، هیچ كمكی به این كشور وارد نشده است.
مظفر افزود: ایران با ارسال دو محموله آبی و هوایی توانسته است 100 هزار مسلمان گرسنه سومالیایی را زیر پوشش خود قرار دهد.
مظفر در ادامه به وضعیت آب و غذا در كشور سومالی اشاره كرد و گفت: آب آشامیدنی در این كشور وجود ندارد و نیازهای پزشكی سومالی، تجهیزات جراحی و آنتی بیوتیك ها است.
وی افزود: گرسنگان سومالی نیازمند پروتئین و چربی هستند لذا پزشكان متخصص اعلام كرده اند كه آرد و برنج و روغن و لوبیا نیاز اولیه حیات آنان است.
مظفر افزود: هم اكنون یك گروه هشت نفره در بخش درمانی و بهداشتی در سومالی مستقر است كه ساخت یك اتاق عمل مجهز از نیازهای ضروری این كشور است.
سرپرست تیم ارزیابی جمعیت هلال احمر گفت: هموطنان برای كمك به مردم آسیب دیده سومالی می توانند كمك های نقدی خود را به شماره حساب هلال احمر واریز كنند و در صورت تمایل كمك های غیر نقدی آرد، برنج ، روغن و كنسرو كه نیاز اولیه مردم سومالی است، به جمعیت هلال احمر ارسال كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha