دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 31732

: در حالی که مثلث شوم خشکسالی، گرسنگی و جنگ داخلی در سالهای اخیر مرگ را برای مردم سومالی به ارمغان آورده است شیوع بیماری کشنده وبا نیز در این روزها به جمع قاتلان مردم این کشور قحطی زده در شاخ آفریقا افزوده شده است.

سلامت نیوز : در حالی که مثلث شوم خشکسالی، گرسنگی و جنگ داخلی در سالهای اخیر مرگ را برای مردم سومالی به ارمغان آورده است شیوع بیماری کشنده وبا نیز در این روزها به جمع قاتلان مردم این کشور قحطی زده در شاخ آفریقا افزوده شده است.
به گزارش مهر، گزارش اخیر منتشر شده از سوی  سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد: شیوع وبا در سومالی سبب بحرانی تر شدن وضعیت در این کشور شده و به عاملی دیگر در کنار خشکسالی، گرسنگی و جنگ داخلی تبدیل شده که به صورت تصاعدی جان مردم را می گیرند.

این گزارش سازمان بهداشت جهانی برای بسیاری از موسسات حقوق بشری که در زمینه کمک رسانی به مردم در آستانه مرگ سومالی فعالیت می کنند، شوک ایجاد کرده است.


تصویر بالا یک کودک سومالیایی بستری شده در بیمارستان بنادیر موگادیشو را نشان می دهد(روز گذشته)

"میشل یاو" از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در این باره می گوید: تعداد مبتلایان به وبا طی امسال دو تا سه برابر سال گذشته بوده است.

وی افزود: تاکنون 4272 مورد بیماری اسهال شدید در بیمارستان "بنادیر" موگادیشو (پایتخت سومالی) گزارش شده است که بیشتر آنان کودکان زیر پنج سال هستند. از این تعداد نیز تاکنون 180 نفر بر اثر وبا کشته شده اند.

گفته می شود اصلی ترین دلیل شیوع وبا در سومالی نوشیدن آبهای آلوده است. بر این اساس، آوارگان سومالی که موگادیشو را ترک کرده و به مناطق جنوبی فرار کرده اند به آب سالم دسترسی ندارند و این مسئله سبب ابتلای اکثر آنان به بیماری کشنده وبا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha