دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
سلامت نیوز :نماینده مردم سردشت و پیرانشهر گفت: اجرای طرح پزشك خانواده در سردشت به شیوه موفقت‌آمیزی دنبال می‌شود.

محمد‌علی پرتویی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در سردشت اظهار داشت: با همت مسئولان شبكه بهداشت و درمان سردشت در این شهرستان چارت ترسیم شده برای اجرای این طرح كامل است و برنامه‌های مدون این طرح به طور منظم پیگیری می‌شود.
وی افزود: طبق قانون برای هر 4 هزار نفر یك پزشك خانواده و برای هر 8 هزار نفر نیز باید یك مامای خانواده در هر شهر مستقر شود كه با توجه به جمعیت این شهرستان حدود 14 پزشك خانواده و 11 مامای خانواده به مردم سردشت خدمات درمانی ارائه می‌دهند.
این مسئول خاطرنشان كرد: علاوه بر پزشكان و ماماهای زیر پوشش این طرح، افراد دیگری نیز توسط مركز بهداشت و درمان سردشت برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در حال فعالیت هستند به طوری كه مردم این شهرستان به ندرت با مشكلات درمانی روبه رو می‌شوند.
پرتویی یادآور شد: در سردشت 11 مركز بهداشت و درمان اعم از شهری و روستایی، 57 خانه بهداشت و سه مركز زایمان فعال است به ‌همین ‌دلیل اقشار مختلف مردم برای حل ناراحتی‌های جسمی و روانی خود به این مراكز مراجعه می‌كنند همچنین از سفر كردن به مناطق مختلف آذربایجان غربی برای درمان بی‌نیاز هستند.
وی در ادامه به تامین اعتبار برای خریداری دستگاه سی‌تی‌اسكن در این شهرستان اشاره كرد و افزود: یكی از مهم‌ترین مشكلات مردم عدم‌ دسترسی به دستگاه سی‌تی‌اسكن بود كه خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته بین مسئولان، برای خرید دستگاه سی‌تی‌اسكن توافق‌های لازم حاصل شد.
این مسئول با بیان اینكه تعداد آمبولانس‌های این شهرستان افزایش یافته است، گفت: در گذشته به ‌دلیل كمبود آمبولانس انتقال بیماران به مراكز درمانی مجهز ارومیه و سایر شهرستان‌ها با دشواری همراه بود كه در حال حاضر تعداد آمبولانس‌ها از چهار به هفت دستگاه افزایش یافته است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: مراكز درمانی این شهرستان به چهار فقره تخت آی‌سی‌یو، شش فقره تخت سی‌سی‌یو و یك فقره تخت آن‌آی‌سی‌یو ویژه نوزادان مجهز شده بر این ‌اساس امكانات درمانی و تشخیصی به اندازه چشم‌گیری افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha