سلامت نیوز :معاون دارو سازمان غذا و دارو گفت: داروی جدید ام اس وارد بازار نشده است بلكه به منظور مطالعه بالینی در مراكز محدود و خاصی با تایید كمیته اخلاق پزشكی و كمیته بالینی استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر محمدرضا شانه ساز در حاشیه همایش داروسازان در جمع خبرنگاران افزود: همه داروها این مراحل را طی كردند به گونه‌ای كه پس از انجام مراحلی مانند كنترل مواد و آزمایش دارو اینگونه محصولات را خودمان تایید می‌كنیم و شركتهای تولید كننده نیز از كشورهایی كه داروهای آنان را مصرف كرده‌اند گواهینامه‌هایی را به ما ارائه می‌دهند.

وی تاكید كرد: داروی جدید ام اس را چهار كشور تایید كرده‌اند و در حال حاضر نیز در دو سه مركز زیر نظر پزشكان خاصی تجویز و زیرنظر آنان تزریق می‌شود و اگر اینگونه داروها عوارض احتمالی داشته باشد به پزشك اطلاع داده می‌شود البته پیش از تجویز اینگونه داروها بیمار در جریان استفاده از این دارو قرار می‌گیرد.

شانه ساز تاكید كرد: هدف ما ایجاد رقابت به منظور افزایش كیفیت و كاهش قیمت است چرا كه زمانی كه 85 درصد از بازار در اختیار محصول خاصی باشد در عمل نمی‌توانیم چندان برخلاف خواسته‌های شركت تولید كننده، قیمتها را تعیین كنیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تولید داروهای جدید بیماران كلیوی اظهار كرد: به علت وجود رقابت اقتصادی همواره در ابتدای ورود داروهای جدید به بازار، مباحثی در زمینه تردید درباره كیفیت این داروها مطرح می‌شود با این وجود وزارت بهداشت تلاش می‌كند داروهای با كیفیت و قیمت مناسب در اختیار بیماران قرار دهد. كیفیت دو داروی جدید بیماران كلیوی نیز تایید شده است.

وی در ادامه تاكید كرد: وظیفه ما ایجاد رقابت در عرصه صنایع دارویی است تا بتوانیم كیفیت داروها را ارتقا دهیم و آنها را با قیمت مناسبتر در اختیار بیماران قرار دهیم.

شانه ساز با اشاره به داروهای بیماری ام اس گفت: در مقطعی برند یك شركت در دسترس بیماران ام اس قرار می‌گرفت اما با ورود داروهای ایرانی بحث‌هایی در زمینه اثربخشی پایین این داروها مطرح شد اما در ادامه استفاده از این داروها افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha