یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 32877

مدیر کل برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: در حال حاضر مصرف سیگار در کشور رو به افزایش است و باید به سمت واردات قانونی پیش رویم.

سلامت نیوز : مدیر کل برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: در حال حاضر مصرف سیگار در کشور رو به افزایش است و باید به سمت واردات قانونی پیش رویم.

به گزارش مهر، نادعلی سلطانی اظهارداشت: جلوگیری از عرضه مواد دخانی قاچاق به صورت عمده و خرد بهترین راهکار جهت کاهش سهم قاچاق سیگار در سطح عرضه است.

وی افزود: باید واردات سیگار را قانونمند و ساماندهی کنیم و به سمتی برویم که سیگارهایی را وارد بازار مصرف کنیم که از امنیت بیشتری برخوردار بوده و استانداردهای لازم را داشته باشد.اگر بخواهیم از عرضه مواد دخانی قاچاق جلوگیری کنیم باید از راه وارادات قانونی‌ نیاز داخلی را تامین کرده و یا اینکه خود تولید کننده باشیم زیرا محصولی که تولید داخلی باشد، بحث استاندارد و بهداشت در آن رعایت می شود.

مدیرکل برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد:‌ در حال حاضر مصرف سیگار در کشور رو به افزایش است و باید به سمت واردات قانونی پیش رویم تا سهم مصرف سیگار در کشور را قاچاق تامین نکند زیرا خطرات آن بیشتر از سیگارهای وارداتی است.

سلطانی گفت: در سال 89 اکیپ های گشتی را متشکل از سازمان تعزیرات حکومتی، شورای اصناف، پلیس مبارزه با قاچاق و شرکت دخانیات تشکیل دادیم و وارد مبارزه در سطح عرضه شدیم.

وی افزود: این امر یک اقدام بسیار خوبی بود و به این نتیجه رسیدیم که باید علاوه بر پیشگیری و مبارزه با قاچاق سیگار در مبادی عبوری، مسیرهای حمل و نقل و انبارهای نگهداری، سطح عرضه را هم برای مصرف سیگار ناامن کنیم تا قاچاقچیان به راحتی نتوانند سیگار قاچاق خود را در سطح جامعه عرضه کنند.

مدیر کل برنامه ریزی ستاد قاچاق کالا بیان کرد: قبل از انجام این عملیات، 30 درصد سهم سیگار قاچاق در سطح عرضه بود که با اجرای این عملیات توانستیم این میزان را به 17 درصد کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha