سلامت نیوز: رییس انجمن بیوتكنولوژی ایران گفت: هفتمین همایش ملی بیوتكنولوژی ایران 21 تا 23 شهریور ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.

دكتر محمد علی ملبوبی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این همایش به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز نظام و نقشه جامع علمی و در جهت توسعه علم و فناوری در كشور برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین دانشمندان، دانشجویان و محققان كشور در حوزه های مختلف زیست فناوری، ارایه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در عرصه های مرتبط و انعكاس تحقیقات انجام شده در زمینه های مختلف زیست فناوری شامل كشاورزی، صنعت، پزشكی، دارویی و محیط زیست برای محققان برخی از اهداف برگزاری این همایش سه روزه است.

به گفته وی همچنین جلب توجه اندیشمندان و سیاستمداران نظام به اهمیت بیوتكنولوژی و ضرورت استفاده از فناوری های زیستی در كشور و بررسی چالش ها و ارایه راهكارهای دست یابی به اهداف ملی زیست فناوری از دیگر اهداف برگزاری این همایش است .

رییس انجمن بیوتكنولوژی ایران با بیان اینكه این همایش هر دو سال یك بار برگزار می شود افزود: دراین همایش علاوه بر بهره مندی از توان متخصصان داخلی ، جمعی از دانشمندان ایرانی مقیم خارج از كشور و همچنین دانشمندان عرصه بیوتكنولوژی كشورهای فارسی زبان نیز دعوت شده اند كه در این همایش شركت كنند.

وی بیوتكنولوژی پزشكی، بیوتكنولوژی گیاهی، بیوتكنولوژی دارویی و صنایع غذایی، بیوتكنولوژی محیط زیست، بیوتكنولوژی صنعت و معدن، بیوتكنولوژی جانوری، دام و آبزیان و علوم پایه بیوتكنولوژی را از جمله محورهای این همایش اعلام كرد.

رییس انجمن بیوتكنولوژی ایران گفت : در همایش امسال مانند سال های گذشته ، جایزه بزرگ بیوتكنولوژی ایران به سه طرح بزرگ زیست فناوری كشور اهدا می شود.
وی گفت: همچنین در حاشیه این همایش، فن بازاری برپا می شود كه مكان مناسبی برای عرضه فناوری ها ، محصولات و یا خدمات عرصه زیست فناوری فراهم می كند و ارایه كنندگان آنها می توانند در این همایش برای گسترش فعالیت های خود با یكدیگر مذاكره كنند.

ملبوبی اظهار داشت: به منظور كمك به مذاكرات این فن بازار، برنامه های آموزشی به صورت سخنرانی و مشاوره توسط حقوقدان های مدیریت تكنولوژی برگزار می شود .

وی ادامه داد: در این همایش سه روزه كارگاه های آموزشی نیز در زمینه های مختلف مرتبط با زیست فناوری از جمله ایمنی زیستی، بیوانفورماتیك و اخلاق و مسایل فقهی در زیست فناوری برگزار می شود ، همچنین برپایی دو پانل تبادل نظر با عنوان  سم بیوتكنولوژی در جهاد اقتصادی  و مشروعیت بیوتكنولوژی از دیگر برنامه های جانبی همایش است.

رییس انجمن بیوتكنولوژی ایران از برگزاری سومین مسابقه فرهنگی - هنری داستان نویسی علمی و تخیلی بیوتكنولوژی و ژنتیك خبر داد و گفت: این مسابقه ویژه كودكان و نوجوانان و به منظور آشنایی عموم مردم با زیست فناوری برپا می شود و تاكنون 50 داستان در این زمینه به دبیرخانه همایش رسیده است كه برندگان این مسابقه در روز اختتامیه همایش معرفی می شوند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha