سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: تا سال گذشته که سازمان نظام پزشکی تعرفه‌های بخش غیر دولتی را اعلام میکرد عده‌ای سر و صدا میکردند اما امسال که دولت تعرفه‌های پزشکی بخش غیر دولتی را اعلام کرد. هنوز بیمه‌های تکمیلی به مصوبه دولت تمکین نکرده‌اند و تعرفه‌های مصوب دولت را قبول ندارند.

سید شهاب الدین صدر در گفت‌‌و‌گو با فارس، افزود: تعرفه‌های خدمات پزشکی برای بخش دولتی و غیر دولتی را امسال دولت اعلام کرده است و مسلماً همه دستگاههای اجرایی از جمله بیمه‌ها باید بر اساس همین تعرفه‌های اعلام شده قرارداد ببندند.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته که سازمان نظام پزشکی تعرفه‌های بخش غیر دولتی را اعلام می‌کرد بیمه‌ها می‌گفتند که ما تعرفه‌های بخش غیر دولتی را قبول نداریم در حالی که نظام پزشکی بر اساس قانون این کار را انجام می‌داد اما امسال که دولت تعرفه‌های بخش خصوصی را هم اعلام کرده قاعدتاً دیگر نمی‌توانند از اجرای تعرفه‌ها سر باز بزنند.

صدر گفت: هر چقدر بیمه‌ها در قراردادهایشان با بیمارستانها و مراکز درمانی نسبت به تعرفه‌های مصوب دولت سرباز بزنند لطمه آن به مردم وارد می‌شود بنابراین وظیفه وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در این زمینه مداخله کنند و اجازه ندهند بیمه‌های تکمیلی از تعرفه‌های قانونی سر باز بزنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: تا سال گذشته سازمان نظام پزشکی تعرفه‌های خدمات درمانی و تشخیصی بخش غیر دولتی را اعلام می‌کرد که عده‌ای سر و صدا و مخالفت می‌کردند اما امسال که دولت تعرفه‌ها را اعلام کرد، مشخص شد که این تعرفه ها همان تعرفه‌های سال 89 نظام پزشکی با درصدی افزایش است که نشان می‌دهد کارشناسی نظام پزشکی در مورد تعرفه‌ها درست بوده و فقط اختلاف بر سر میزان رشد تعرفه‌ها در سال جاری است.

وی گفت: بالاخره امسال بیمه‌ها نمی‌توانند تمکین نکنند زیرا دولت تعرفه‌ها را اعلام کرده و باید بر همین اساس با بیمارستانها قرارداد ببندند و هر میزان که بیمه‌ها از این تعرفه‌ها تعلل و عدول کنند مردمی که مراکز درمانی غیر دولتی مراجعه می‌کنند آسیب می‌بینند. اما الان بیمه‌های تکمیلی با تعرفه‌هایی که دولت اعلام کرده مشکل دارند و آن را قبول ندارند.

صدر اضافه کرد: طبیعی است که اگر این مشکل حل نشود باید وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد شوند و مشکل را حل کنند که شنیده‌‌ایم وارد شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ سازمان نظام پزشکی نیز اختلاف خاصی با وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارد و اگر مسئله‌ای هم وجود دارد تلاش می‌کنیم با تعامل بر طرف شود تا چالش جدیدی به وجود نیاید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مورد روند اجرای طرح پزشک خانواده نیز به خبرنگار فارس گفت: این طرح در اواخر دولت هشتم توسط پزشکیان وزیر بهداشت وقت شروع شد که البته با اشکالاتی همراه بود اما در زمان دولت نهم برخی اصلاحات بر روی آن انجام شده اما الان دوباره اجرای آن دچار اختلال شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که علت اجرا نشدن طرح پزشک خانواده مشکلات اعتباری و بودجه‌ای است یا کسانی هستند که مانع اجرای این طرح هستند، گفت: در هر صورت هر کدام که باشد دولت باید تلاش کند مشکلات را حل کند و وزارت بهداشت و وزارت جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید هر چه سریعتر برای اجرای این طرح به نتیجه برسند و گر نه، اگر در اجرای این طرح اختلال ایجاد شود همه نتایجی که تاکنون به دست آمده به هم می‌ریزد.

وی ادامه داد: طرح پزشک خانواده مهمترین طرح در نظام سلامت کشور است که ابتدا آن را در روستاها و بعد شهرهای زیر 20 هزار نفر به نوعی اجرا کردند، بعد قرار بود به شهرهای زیر 50 هزار نفر و بعد زیر 100 هزار نفر برسد اما الان در روند اجرای آن اختلال ایجاد شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha