دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 33344
سلامت نیوز: دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی گفت: خوراکی‌های بی‌فایده در دسترس بچه‌ها قرار گرفته است و تبلیغات تلویزیون مشوق کودکان برای مصرف این تنقلات است.
خبرگزاری فارس: تلویزیون مشوق كودكان برای مصرف تنقلات بی‌ارزش است.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کودکان امروز از نظر تغذیه و تحرک با کودکان گذشته تفاوت بسیاری دارند. میزان تحرک کودکان امروزه کم شده است و بیشتر به بازی‌های رایانه‌ای روی آورده‌اند. کودکان گذشته فعالیت بدنی بیشتری داشته‌اند و خوراکی‌های پرکالری مانند چیپس و پفک کمتر استفاده می‌کردند.

وی گفت: امروزه تنقلات بی‌ارزش مانند پفک و چیپس در طرح‌ها، رنگ‌ها و برندهای متفاوتی در مغازه‌ها وجود دارد که باعث شده است بچه‌ها به این تنقلات بیشتر رو بیاورند.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی اضافه کرد: تنقلات بی‌ارزش حتی در روستاها نیز در دسترس کودکان قرار گرفته و به دلیل تحرک کم و مصرف کالری اضافی کودکان امروز به سمت چاقی پیش رفته‌اند و شیوع چاقی نیز در بین کودکان ایرانی بسیار افزایش پیدا کرده است.

هاشمی افزود: بعد خانواده‌ها کاهش پیدا کرده است. در گذشته یک خانواده 4 تا 5 فرزند داشت اما امروزه تعداد بچه‌های خانواده کاهش پیدا کرده و به 1 یا 2 فرزند محدود شده است به همین دلیل به بچه‌ها بیشتر رسیدگی می‌شود و باعث شده بیش از حد نیازشان به آنها غذا داده شود.

وی بیان داشت: خوراکی‌های بی‌فایده و پرکالری در دسترس بچه‌ها قرار گرفته و تلویزیون نیز مشوق کودکان برای مصرف این تنقلات است.والدین نیز یکی از مشوقان اصلی در مصرف غذا برای بچه‌های خود هستند.

وی اظهار داشت: پدر و مادرهایی که هر دو شاغل هستند و فرصت تهیه غذای سالم را برای کودکشان ندارند بیشتر از غذاهای آماده استفاده می‌کنند و مصرف غذاهای آماده و تنقلات بی‌ارزش راحت‌تر و سهل‌الوصول‌تر از خوراکی‌های دیگر است و حتی از نظر قیمت نیز می‌تواند بسیار از غذای خانگی ارزان‌تر تمام شود.

هاشمی ادامه داد: نشستن طولانی‌ مدت کودکان در مقابل تلویزیون نیز می‌تواند آنها را به مصرف تنقلات بی‌ارزش سوق دهد و اگر این روند ادامه پیدا کند موجب بروز چاقی آنها شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha