دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 33355
سلامت نیوز: دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در انتقاد از وضعیت حاکم بر حوزه سلامت کشور گفت:ضعف مدیریتی گریبان نظام سلامت کشور را گرفته است.

محمد ضابطی طرقی در گفت‌و‌گو با خانه ملت با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم همکاری خوبی را با وزرات بهداشت ودرمان دولت دهم در بخش های مختلف حوزه سلامت داشته است ، گفت:وضعیت حوزه سلامت در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه و منطقه بهتر است اما ایده‌آل نیست.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت حاکم بر بخش سلامت کشور ادامه داد : متاسفانه ضعف مدیریتی مشکل اصلی نظام سلامت است و اجازه نمی دهد تا از پتانسیل‌های موجود در این بخش استفاده کنیم تا اصلاحات لازم در حوزه سلامت را با سرعت بیشتر پیش ببریم.

وی اظهار داشت: برای اصلاح ساختار حاکم بر بخش سلامت باید از جامع نگری به مسائل بهداشت و درمان پرهیز کرد تا در اجرای جزئیات به مشکل برنخوریم.

دبیر دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در این کمیسیون بیش از ۱۳ سال سابقه وزارت گنجانده شده و از تجربیات آنها استفاده نمی شود و مورد مشورت قرارا نمی گیرند گفت:کشور ما پتانسیلهای زیادی در مباحث مدیریتی دارد که قابل تامل است.

ضابطی ادامه داد : در حوزه سلامت با کمبود قوانین مواجه نیستم و بیشتر از آنکه مشکل کمبود منابع و بودجه را داشته باشیم گرفتار ضعف مدیریتی و عدم شایسته سالاری هستیم.

وی تصریح کرد:متاسفانه شایسته سالاری در کشور ما مفهومی ندارد و حتی درحوزه سلامت نیز که از مهمترین مسائل مربوط به مردم است گرفتار سیاسی کاری شده ایم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در مدیریت منابع انسانی و سیاستگذاری در بخش سلامت وجود دارد گفت : وزارت بهداشت در مجموع اقدام‌هایی برای حل این مشکلات انجام داده که کافی نبوده ،مجلس نیز سعی کرده تنها به تصویب قوانین بسنده نکند و با ورود به مشکلات در زمینه‌های مختلفی مثل قاچاق دارو و رسیدگی به شکایت شرکت‌های تولید کننده دارو و پاسخ خواهی از وزارت بهداشت بخشی از مشکلات حوزه سلامت را حل کند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha