سلامت نیوز: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: از 5 هزار 324 عابر پیاده ای که بر اثرتصادفات رانندگی در سال 89 کشته شدند، حدود یک سوم آنها یعنی یک هزار و 723 نفر را کودکان زیر 10 سال از جمله دانش آموزان ابتدایی هستند.

شهرام جبارزادگان گفت: عابران پیاده بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی در کشورمان را تشکیل می دهند و در این میان متاسفانه کودکان زیر 10 سال سهم قابل توجهی دارند.

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به این که کودکان با توجه به ویژگیهای جسمی و ذهنی در معرض تهدید حوادث و سوانح ترافیکی هستند اظهار کرد: نه تنها کودکان بلکه والدین آنها باید در این ارتباط آموزشهای لازم را فرا بگیرند، ضمن این که رانندگان نیز نسبت به این عزیزان می بایست توجه کامل داشته باشند.

جباری زادگان رفتار کودکان در زیر مجموعه عوامل انسانی موثر در تصادفات رانندگی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: کودکان در مقایسه با بزرگسالان از تجریه و آموزش کمتری برخوردارند، ضمن این که به لحاظ کوتاهی قد در بسیاری موارد نمی توانند خودرویی که به آنها نزدیک می شود را به خوبی ببینند و از جانب رانندگان خودروها نیز به خوبی دیده نمی شوند.

وی بهترین مقطع آموزش کودکان را دبستان و حتی در مواردی پیش دبستان اعلام کرد و گفت: در قالب برنامه های مختلفی که پیش بینی شده از جمله توزیع 100 هزار جلد کتاب «الفبای ترافیک» به همراه لوح فشرده حاوی کارتونهای آموزشی به معاونتهای ترافیک شهرداریهای مناطق به منظور اهداء به تمام دانش¬آموزان کلاس اولی این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

توزیع 4 هزار جلیقه و پرچم پلیس مدرسه بین مدارس ابتدایی معاون آموزش سازمان ترافیک اجرای طرح پلیس مدرسه با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی را از دیگر اقدامات تدارک دیده شده عنوان کرد و افزود: به این منظور 4 هزار دست جلیقه پلیس مدرسه و 4 هزار عدد پرچم پلیس مدرسه جهت دو هزار مدرسه ابتدایی شهر تهران آماده شده و در اختیار معاونتهای ترافیک شهرداریهای مناطق قرار گرقته است.

جباری زادگان در توضیح برخی نکات ایمنی به منظور مراقبت از کودکان اظهار کرد: شاید سادهترین و موثرترین اقدام هنگام حرکت در معابر گرفتن دست کودکان باشد اما رعایت قوانین و مقرراتی مانند بستن کمربند ایمنی، گذاشتن کلاه ایمنی، عبور از خط عابر پیاده و عدم صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، موجب می شود کودکان نکات آموزشی را از بزرگسالان فرا گیرند.

وی با بیان این که هنگام عبور از خیابان نباید از فضای لا به لای خودروهای پارک شده استفاده شود، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تصادفات منجر به مرگ کودکان ناشی از همین رفتار پر خطر است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha