سلامت نیوز: بیشتر مشتریان از صحبت درباره کالایی که قصد خرید آن را دارند، خودداری می‌کنند و اکثرا با ایما و اشاره به آن‌ها اشاره می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا این روزها در بیشتر داروخانه‌ها سطح شهر بخشی به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی اختصا‌ص دارد و همه نوع کالایی در این بخش یافت می‌شود. از انواع شامپو و محصولات توانبخشی و ارتوپدی گرفته تا محصولات بهداشتی جنسی!
 
هر چند شیوه‌های جلوگیری از بارداری در بیشتر مراکز آموزشی به زوج‌های جوان آموزش داده می‌شود و برخی از پزشکان متخصص نیز به دراین باره به بیماران توضیح می‎دهند اما انگار خرید و فروش محصولات بهداشتی جنسی تابع شرایط و قوانین خاص خودش است.

هیچ‌کس دراین باره سوال نمی‌کند، این را ندا فروشنده بخش محصولات آرایشی بهداشتی در یک داروخانه شبانه روزی در شمال تهران می‌گوید و ادامه می‌دهد: بیشتر مشتریان از صحبت درباره کالایی که قصد خرید آن را دارند، خودداری می‌کنند و اکثرا با ایما و اشاره به آن‌ها اشاره می‌کنند.

وی با اشاره به این که این محصولات تنوع بالایی دارند و اگر مشتری از فروشنده راهنمایی بخواهد می‌تواند خرید بهتری داشته باشد می‌گوید:خریداران بر اساس درک خودشان از بسته‌بندی کالا اقدام به خریداری می‌کنند!

کامران فروشنده یکی دیگر از داروخانه‌ها که محصولات زیادی را روی پیشخوان چیده است در این باره به برنا می‌گوید: بیشتر مشتریان این محصولات آقایان هستند و کمتر پیش می‌آید تا خانمی برای خرید این محصولات به داروخانه مراجعه کند. با این حال خرید این کالاها برای آقایان هم مشکل است و در برخی موارد آن قدر به آرامی درخواست خودشان را مطرح می‌کنند که شنیدن صدایشان مشکل می‌شود.

وی با اشاره به این که این روزها بروشورهای معرفی محصولات در بخشی از داروخانه وجود دارد و مشتریان می‌توانند از آن‌ها برای انتخاب بهتر کالا‌ها استفاده کنند می‌گوید: با این حال هنوز هم برخی از آقایان ترجیح می‌دهند تا با اشاره به محصولی که روی پیشخوان وجود دارد و نه حتی نام بردن آن، خرید خودشان را انجام بدهند و در برخی از موارد هم چون سوالی نمی‌پرسند در خریدشان دچار اشتباه می‌شوند.

خرید تنها با کیسه‌های تیره!

مینو فروشنده یکی از داروخانه به درخواست‌های عجیب و غریب برخی از خریداران اشاره می‌کند و می‌گوید: برخی از مشتریان قبل از خرید می‌پرسند که کیسه تیره داریم یا نه؟ برخی دیگر نیز تاکید دارند که حتما محصولی که خریداری کرده‌اند در کاغذ بسته‌بندی شود. برخی هم آن را زیر پیراهن خود پنهان می‌کنند.

وی با تاکید بر این که خرید این محصولات در کشورهای دیگر به راحتی انجام می‌شود ادامه می‌دهد: به نظر باید فروشگاه‌های تخصصی برای این محصولات به فروشنده خانم و آقا وجود داشته باشد تا افراد راحت‌تر خرید کنند.

امین فروشنده یک داروخانه شبانه‌روزی درباره فروش محصولات جنسی به برنا می‌گوید: این محصولات کارایی متفاوتی دارند و خرید برخی از آن‌ها برای افراد معمولی مناسب نیست. ضمن این که کاربردهای متنوع این محصولات دلیل خوبی است که افراد عادی بدون راهنمایی گرفتن از یک فرد متخصص اقدام به خرید این کالا‌ها نکنند، هر چند که برخی از محصولات کاربرد عمومی دارد و استفاده از آن‌ها اطلاع خاصی را لازم ندارد و هر کسی می‌تواند خریداری کند.

وی با اشاره به این که برخی از محصولات برای توانبخشی استفاده می‌شود و کاربرد درمانی دارد می‌گوید: با این حال افرادی برای خرید این کالاها مراجعه می‌کنند و معمولا فروشنده مجاز به فروش این کالاها به این افراد نیست.

کمی آن طرف‌تر پسر جوانی مشغول مطالعه بروشور یکی از محصولات و هر از گاهی زیر چشمی نگاه محتاطی به اطراف می‌اندازد و وقتی مطمئن می‌شود که کسی به او توجه ندارد، بروشور را داخل کیفش می‌گذارد و به سرعت دور می‌شود.

این که چه افرادی اقدام به خرید این محصولات می‌کنند و تا چه میزان با این کالاها آشنا هستند موضوع این گزارش نیست بلک سوال این جا است که با توجه با تاثیر استفاده از این کالاها در پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی زناشویی و بارداری‌های ناخواسته و همچنین رضایت زوج ها از رابطه زناشویی چرا هنوز برای استفاده از این محصولات فرهنگ‌سازی نشده و افرادی که مشتری این محصولات هستند یا با آزمون و خطا خرید می‌کنند و یا ناشیانه از توصیه های دوستان و اشنایان پیروی می‌کنند؟ اگر استفاده از این محصولات در ارتقای بهداشت جنسی افراد جامعه موثر است آیا نباید برای تبلیغات آنها و آموزش مخاطبین چاره‌ای اندیشیده شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha