چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 33875
سلامت نیوز: مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروهای وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای با اعلام جمع آوری برخی سری ساخت های داروی Navelbine (داروی شیمی درمانی ضد سرطان) نسبت به ایجاد عوارض در محل تزریق این دارو هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بر اساس اعلام مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروهای وزارت بهداشت، اخیراً گزارش هایی مبنی بر ایجاد عوارض در محل تزریق داروی Vinarelbine tartrate با نام تجاری « Navelbine» به صورت درد، ایجاد تاول و قرمزی پوست در محل تزریق به مرکز ADR ارسال شده است.

 طبق پیگیری های انجام شده و بنا به اظهارات شرکت سازنده، مسخص شد نوعی ناخالصی تحت عنوان S-D6 در تعدادی از سری ساخت این فرآورده شناسایی شده است که شرکت سازنده به دلیل احتمال تاثیر منفی بر نیمه عمر دارو نسبت به جمع آوری آن از بازار دارویی اقدام کرد.

مرکز ADR شماره سری ساخت های داروهای دارای عوارض را Navelbine 50 mg با شماره سری های ساخت  505 P، 506 P و 507 P و Navelbine 10 mg با شماره سری ساخت 107 1P اعلام کرده است.

در این اطلاعیه تأکید شده که همکاران بهداشت و درمان باید از مصرف سری ساخت های فوق الذکر اجتناب کنند و در صورت مشاهده هر گونه عارضه دارویی با این فرآورده مرکز ADR را مطلع کنند.

مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروی وزارت بهداشت ( (ADRاز همکاران تیم بهداشتی درمانی درخواست کرده در صورت مشاهده هر گونه عارضه یا اشتباه دارویی، مراتب را از طریق تکمیل فرم های زرد و ارسال به صندوق پستی 948-14185 یا نمابر 88890857 یا از طریق تماس تلفنی 4-88923193 به مرکز ADR گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha