سلامت نیوز: دبیر علمی پنجمین کنگره بیماریهای مجاری صفراوی و پانکراس در ایران از انجام روش علمی و عملی استنت‌های صفراویی قابل جذب برای نخستین بار توسط متخصصان چکسلواکی در این کنگره خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، امیرهوشنگ علیزاده در همایش پنجمین کنگره بیماریهای مجاری صفراوی و پانکراس در ایران اظهار داشت: برای نخستین بار در این کنگره با دعوت از متخصصان گوارش کشور چک روش عملی و علمی استنت‌های صفراوی قابل جذب در کشورمان انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره 28 بیمار نامزد درمان روش‌های جدید شده‌اند گفت: در روش جدید استنت‌های صفراوی قابل جذب لوله‌هایی که در بدن بیمار گذاشته می‌شود جذب بدن می‌شود و مانند گذشته دیگر لوله‌هایی که برای بیماری صفراوی استفاده می‌شد و باعث عفونت می شد استفاده نمی‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه در پنجمین کنگره بیماریهای مجاری و صفراوی و پانکراس از کشورهای مختلف از جمله سوریه، آلمان، کره جنوبی و چک برای ارائه روش‌های جدید دعوت شده‌اند افزود: در حال حاضر به دلیل پیشرفت‌های جدید روشهای تشخیصی بیماری‌های صفراوی بیشتر شده است.
 
وی ادامه داد: کشور ما در حال حاضر در خاورمیانه نسبت به کشورهای منطقه از وضعیت بهتری در زمینه تشخیص و درمان بیماریهای صفراوی برخوردار است و ما می‌توانیم در حال حاضر بسیاری از بیماریهای صفراوی و تومورهای سرطانی را بدون عمل جراحی و با روش اندروسکوپی و لاکراسکوپی درمان کنیم.
 
علیزاده بیان داشت: البته نباید هر بیماری را مورد آندروسکوپی قرار داد بلکه بیشتر از این روش باید برای افراد بالای 45 سال که درمانهای اولیه بر روی آنان جواب نداده است استفاده کرد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بیماریهای مجاری صفراوی و پانکراس در ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ نوع غربالگری در زمینه بیماری‌های گوارشی و صفراوی در کشورمان وجود ندارد.
 
علیزاده خاطرنشان کرد: بیماریهای صفراوی در حال حاضر در کشور ما بیشتر در زنان شایع است و یکی از اهداف برگزاری پنجمین کنگره بیماریهای مجاری صفراوی و پانکراس جایگزین کردن اعمال جراحی به درمانهای کم تهاجمی‌تر از جمله آندوسکوپی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha