سلامت نیوز: نتیجه یک تحقیق دانشگاهی نشان می‌دهد نزدیک به 200 هزار نفر قربانی عشق‌های دروغین اینترنتی شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افراد کلاهبردار با استفاده از عکس‌هایی که از کاربران دیگر می‌دزدند، با اسامی غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک عضو شده و طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند.

این افراد معمولاً برای این‌که اعتماد طرف مقابل خود را جلب کنند با او یک رابطه اینترنتی بلند مدت برقرار می‌کنند و در طول این رابطه حرفی از درخواست پول یا کمک به میان نمی‌آورند.

تحقیقات نشان می‌دهند پس از آن، قربانیان این رابطه‌های عاشقانه اینترنتی زمانی که غرق احساسات شده‌اند، فرد کلاهبردار یک هزار پوند از آنان به سرقت می‌برد.

محققان دانشگاه لستر برای اولین بار در یک مقیاس بزرگ، کلاهبرداری‌های اینترنتی که در پوشش روابط عاشقانه انجام می‌شوند را بررسی کردند.

در این تحقیقات به سرپرستی پروفسور مونیکا ویتی (روانشناس و استاد دانشگاه لستر) در مرحله اول از حدود 2 هزار نفر در مورد جرایم اینترنتی که برایشان اتفاق افتاده بود، سوال پرسیده شد.

در مراحل بعدی این تحقیق مشخص شد نزدیک به 200 هزار نفر از شهروندان انگلیسی قربانی عشق‌های دروغین اینترنتی شده‌اند.

بر اساس نتایج این تحقیقات، اکثر کسانی که قربانی این رابطه‌ها شده‌اند حتی پس از این‌که فرد کلاهبردار با وعده‌های عاشقانه دروغین از آن‌ها سوءاستفاده مالی کرده به علت عدم قبول این حقیقت که همه احساسات و عشق ورزی طرف مقابل دروغ بوده، حتی تا مدت‌های طولانی منتظر فرد کلاهبردار می‌مانند.

سازمان سوکا (SOCA) سازمان رسیدگی به جرایم سازمان یافته اعتقاد دارد اغلب کلاهبرداران اینترنتی از خارج انگلستان هستند و از طریق شبکه‌های اجتماعی یا دوست‌یابی و تالارهای گفتگو طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha