سلامت نیوز :مدیركل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان این‌كه این سازمان توان برخورد با كمپ‌های غیرمجاز را ندارد، اعلام كرد: بهزیستی ارگان نظارتی نیست و آمار دقیقی از مراكز ترك اعتیاد غیرمجاز در دست ندارد.

 فرهاد اقطار با بیان این‌كه 244 كمپ ترك اعتیاد مجوزدار در كشور فعالیت می‌كنند، به ایسنا گفت: هیچ مركز ترك اعتیاد در كشور بدون مجوز بهزیستی مجاز به فعالیت نیست.

 وی گفت: سگ‌درمانی، ترس‌درمانی، آویزان‌كردن، كتك‌درمانی از جمله روش‌های غیرمجاز و آسیب‌زایی است كه در این مراكز اعمال می‌شود، ضمن این‌كه از دیگر مشكلات این كمپ‌ها انتقال بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز به معتادان در حال ترك است.

آمار از مراكز ترك اعتیاد غیرمجاز نداریم

مدیركل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان این‌كه بهزیستی توان برخورد با كمپ‌های غیرمجاز را ندارد، اعلام كرد: بهزیستی ارگان نظارتی نیست و آمار دقیقی از مراكز ترك اعتیاد غیرمجاز در دست ندارد.

وی گفت: مراكز سم‌زدایی و درمانی سرپایی می‌توانند با مجوز وزارت بهداشت و درمان فعالیت كنند، اما مراكز اقامتی برای فعالیت نیاز به مجوز سازمان بهزیستی دارند.

اقطار همچنین اضافه كرد: برخی مراكز و كمپ‌های ترك غیرمجاز نمی‌خواهند قانونی باشند و می‌خواهند با نفوذ به اهرم قدرت شاخص‌های استاندارد را پایین بیاورند، اما سازمان بهزیستی اصرار دارد طبق دستورالعمل مجوز دهد و حمایت‌های بیمه‌ای از مراكز مجوزدار به عمل می‌آورد، كمپ‌هایی كه تمایل به گرفتن مجوز دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان برای گرفتن مجوز اقدام كرده و از حمایت‌های سازمان برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha