سلامت نیوز: مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ورزش و تمرینات بدنی منظم  را از مهمترین روش ها برای کند شدن روند پیری عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حامد قضاوی با اشاره به این که فعالیت بدنی منظم در طول عمر به ویژه در سنین بالا عامل حفظ و تقویت ظرفیت های قلبی، ریوی، عصبی و اسکلتی است، اظهار داشت: با فعالیت بدنی می توان از  کارافتادگی و پیری زودرس و حتی مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان، فشار و چربی خون پیشگیری کرد.

وی افزود: فعالیت بدنی یکی از عوامل مهم قرارگرفتن کلسیم در داخل استخوان و محکم شدن استخوان ها به شمار می رود و سالمندان را در برابر بیماری پوکی استخوان مصون می دارد.

مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که بسیاری از افراد در دوران سالمندی دچار نوعی انزوا طلبی و در نتیجه افسردگی می شوند، اظهار داشت: تمرینات بدنی موجب کاهش علائم افسردگی، اضطراب  و همچنین باعث شادابی، سرزندگی و افزایش اعتماد به نفس وعزت نفس می شود.

دکتر قضاوی افزود: داشتن کفش راحت و لباس راحت، جوراب های ضخیم، پیاده روی و ورزش با سرعت متعادل و مشورت با پزشک قبل از انجام تمرینات ورزشی را از جمله نکاتی برشمرد که سالمندان باید به آن توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha