سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم زندگی مدرن شهری ما را به کارهایی وادارد می‌کند که بر خلاف میل‌مان است یکی از آنها سپردن والدین سالمند به خانه سالمندان است که برای برخی خانواده‌های شهری از روی اجبار و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن آقاجانی امروز در مراسم بزرگداشت روز سالمند که در ساختمان علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: یکی از بزرگترین چیزهایی که به سلامت سالمندان کمک می‌کند شادابی است.

وی به مطالعه‌ای که در مورد طول عمر و خطر سکته قلبی در آمریکا انجام شده اشاره کرد و افزود: این مطالعه نشان داده است کسانی که روابط اجتماعی قویتری دارند خطر سکته قلبی در آنها پایین‌تر بوده یا اگر سکته کنند احتمال مرگ و میر در آنها بسیار پایین‌تر است که باید به یاد این حدیث نبوی افتاد که صله‌رحم منجر به طول عمر می‌شود.

آقاجانی گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم در دوران مدرنیته به می‌بریم و شاید خیلی از کسانی که والدین خود را به سرای سالمندان می‌سپارند برخلاف میلشان این کار را انجام دهند ولی زندگی آنها را وادار می‌کند.

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: هم سازمانهای مردم‌نهاد و هم دولت به عنوان متولی سلامت مردم باید به سالمندان ارزش بگذارند و امیدواریم این نشست نمادین که با حضور مسئولان برگزار شده ثمر بخش باشد.

وی اذعان داشت: انجام یکسری کارها و ارائه خدمات به سالمندان همیشه خیلی هم متکی به نیازهای مالی نیست و ممکن است با یکسری کارهای نرم‌افزاری بتوان خدمات نوینی را به سالمندان ارائه کرد و در نهایت امیدواریم روز به روز شاهد ارتقاء سلامت و جایگاه این عزیزان باشیم.

آقاجانی همچنین پیام وزیر بهداشت را به همایش روز سالمند قرائت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha