چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 343543

راه­های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد و هرکدام خوبی­ها و بدی­های خود را دارد. اما اگر برای اصلاح کردن مرتب موها وقت محدودی دارید، تحمل درد اپیلاسیون کردن را ندارید یا پوست حساسی دارید قطعا لیزر موهای زائد یکی از بهترین راه­ها از بین بردن موهای زائد برای طولانی مدت است.پس از اینکه پرس­وجو و تحقیقات لازم را برای لیزر موهای زائد انجام دادید ممکن است یک سوال اساسی برای شما پیش بیاید، تفاوت لیزرهای موجود در کلینیک­ها در چیست؟ در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه به تفاوت بین دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت با دیگر دستگاه‌های لیزر بپردازیم.

هر آنچه درباره لیزرهای الکساندرایت باید بدانید

لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر الکساندرایت نوعی لیزر (تقویت نور با انتشار تحریک شده تشعشع) است که نور با انرژی بالا را از طریق کریستال الکساندریت ساطع می کند. با عبور نور از کریستال الکساندریت، یک پرتو نور به طول 755 نانومتر تولید می شود. توجه به این نکته خالی از لطف نیست که عمق نفوذ پرتوی نوری به داخل پوست را طول موج لیزر تعیین میکند. رنگ پرتوی نوری لیزر الکساندرایت قرمز رنگ است و در محدوده نور رنگی قرار میگیرد.

لیزر الکساندرایت با تخریب فولیکولها در لایه درم باعث عدم رشد دوباره موها پس از ریزش آنها میشود و با این سازوکار موهای زائد را از بین میبرد.

لیزر الکساندرایت علاوه بر رفع موهای زائد در موارد زیر نیز میتواند کمک کننده باشد.

  • درمان لکه های پیری
  • درمان رگ‌های عنکبوتی
  • درمان لک های مادرزادی عروقی
  • پاک کردن خالکوبی

بهتر است توجه داشته باشیم که هیچ دستگاه لیزر موهای زائد خانگی که لیزر الکساندرایت داشته باشد مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) و اداره کل تجهیزات پزشکی (IMED) نیست.

لیزر الکساندرایت چه تفاوتی با سایر لیزرها دارد؟

یکی ازتفاوت‌های بین این لیزرها در طول موج لیزر است. لیزر الکساندرایت طول موج 755nm تولید میکند. این درحالی است که لیزر تماسی دایود طول موجی به اندازه 810nm از خود ساطع میکند و لیزرهای پرتویی NDYag طول موجی به انداره 1064nm دارند.

نوع لیزر

طول موج

تاثیر گذاری

لیزر الکساندرایت

755nm

ایمن و موثر برای انواع پوست در مقیاس فیتزپاتریک

دایود لیزر تماسی

810nm

موثر روی پوستهای کمرنگ تا متوسط

لیزر پرتویی NDYag

1064nm

به طور خاص برای انواع پوستهای تیرهتر ساخته شده هرچند برای انواع پوستها موثر است.

اثربخشی لیزر الکساندرایت تا چه حد است؟

اثربخشی لیزر الکساندرایت برای پاکسازی مو به میزان حدودا 70% پس از تعداد جلسات توصیه شده توسط پزشک است که معمولا تعداد این جلسات بین 6-10 جلسه است. برندهای متفاوتی از دستگاه های لیزر مو زائد الکساندرایت در ایران وجود دارند که در صورت نداشتن تایید imed می‌توانند اثر بخشی کمتر داشته و حتی برای پوست مراجعه کنندگان عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند.شرکت پرنیان گستر پرتو سنج به عنوان تنها تولید کننده دستگاه لیزر الکساندرایت در خاورمیانه با برند گرویتی توانسته با اخذ ce اروپا و مجوز imed آسودگی خاطر از نتایج لیزر مو زائد را برای کلینیک‌داران و پزشکان فراهم آورد و با بهترین قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت را روانه بازار کند.

دستگاه لیزر الکساندرایت گروتی برخلاف لیزرهای رایج که از یک پالس و یا حداکثر چهار پالس استفاده می‌کنند این دستگاه با داشتن تکنولوژی منحصر به فرد smart pulse هشت پالس با یک Duty Cycle به صورت smart ایجاد می‌کند که عرض هر پالس از یک میلی ثانیه کمتر است. در فاصله بین پالس‌ها پوست استراحت می‌کند و سیستم کولینگ باعث می ‌شود گرمای حاصل با سرعت بیشتری دفع گردد.این لیزر حتی در مد 3 و 5 میلی ثانیه نیز به ترتیب از یک قطار 2 و 4 پالس استفاده می‌کند.

به علاوه این لیزر سریعترین لیزر نیز شناخته میشود چرا که در تعداد جلسات کمتر و تاثیرگذاری بیشتر مقدار زیادی از موهای زائد بدن را از بین میبرد.

لیزر موهای زائد اثرات درمانی در مشکلاتی مثل هایپرتریکوزیس را نیز دارد (رشد بیش از حد موها).

تفاوت لیزر الکساندرایت و دایود لیزر تماسی چیست ؟

تفاوت این دو لیزر علاوه بر طول موج آنها که در چند سطر پیش توضیح داده شد در تاثیر گذاری آنها هم هست.

لیزر الکساندرایت باعث کاهش 85% رشد موها شد در حالی تاثیرگذاری دایود لیزر 84% بود که هردو درصد قابل توجهی را در کاهش رشد موهای زائد رقم زدند. در یک مطالعه دیگر پس از 4 جلسه درمان تاثیرگذاری این دو لیزر با هم مقایسه شد که هردو لیزر باعث کاهش 90% رشد موها برای 12 ماه شدند.

یک مطالعه دیگر که تمرکز آن بیشتر روی عوارض جانبی بود مشخص شد که هرچند کارایی هردو لیزر تقریبا به یک اندازه است با این حال احتمال عوارض جانبی از سوی دایود لیزرهای تماسی 28.9% بیشتر از لیزر الکساندرایت 9.5% بود.

آیا استفاده از لیزرهای غیر تماسی الکساندرایت عوارضی دارد؟

مثل تمام پروسیجرهای دیگر پزشکی لیزر موهای زائد نیز به طور کلی عوارض احتمالی دارد که به طور تیتروار خدمتتان ارائه میشود.

  • احساس درد و سوزش و تورم: از عوارض گذرای لیزر که نشان از تاثیرگذار بودن لیزر در کاهش رشد موها است احساس درد، قرمزی و التهاب و ادم دور فولیکولی است. این مشکلات ظرف حداکثر دو روز از بین میروند و نگرانی برای مراجعین لیزر موهای زائد ایجاد نمیکنند.
  • تیرگی پوست بعد از التهاب (PIH): ممکن است به خاطر عدم مراقبت بعد از لیزر یا سابقه آفتاب گرفتن پوست بعد از لیزر و التهاب بعد از آن مقداری تیره شود که این عارضه با مراقبتهای قبل و بعد از لیزر قابل پیشگیری است. این در حالی است که PIH بعد از حداکثر چند ماه بهبود میابد.
  • هایپوپیگمانتاسیون (hypo pigmentation): به وجود آمدن لکههای برای کسانی که پوست بسیار تیرهای احتمال به وجود آمدن لکههای روشن رنگ روی پوست وجود دارد که البته با تنظیمات صحیح دستگاه امکان جلوگیری از این عارضه وجود دارد. لازم به ذکر است که شیوع این عارضه بسیار کم است و این عارضه جز نادرترین عوارض لیزر موهای زائد میباشد.
  • عوارض نادر دیگری مثل کبودی نیز وجود دارد که پس از چند روز خودبهخود محو میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha