چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 345893

وقتی کسالت داریم سعی می‌کنیم با خوردن غذاهای مقوی، آب‌میوه طبیعی و... ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کنیم و با خوردن ویتامین سی هم به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کنیم اما خوردن بعضی چیزها باعث می‌شود سیستم ایمنی ضعیف یا روند درمان طولانی‌تر شود.

در روزهای بیماری دور این خوراکی‌ها را خط بکشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، غذاهای سرخ‌کردنی ،سرخ‌کردنی‌ها باعث مسدود شدن شریان‌های قلب، افزایش کلسترول و التهابات درونی می شود و روند بهبود بیماری را کُند می‌کند. پس در روزهایی که بیمار هستید سراغ غذاهای آب‌پز بروید که روغن بسیار کمتری می‌خواهند و خواص مواد را هم حفظ می‌کنند.


آب و نوشیدنی‌های گازدار


آب و نوشیدنی‌های گازدار اعم از سودا، لیموناد، موهیتو، آب میوه‌های گازدار و... به‌دلیل وجود شکر زیاد، توان سلول‌های بدن برای مقابله با بیماری را کم می‌کنند و از طرفی با پرکردن شکم و ایجاد سیری کاذب، از جذب مواد مفید دیگری که نیاز بدن شماست جلوگیری می‌کنند و در نتیجه بهبود بیماری با اختلال مواجه می‌شود.


ذرت


اگر بیماری گوارشی یا مرتبط با معده دارید سعی کنید خوردنی‌هایی را که هضم آن‌ها دشوار و طولانی است مصرف نکنید تا فشار مضاعفی به سیستم گوارش‌تان نیاید.


غذاهای فراوری شده مثل سوسیس و کالباس


این نوع غذاها در حالت عادی هم برای بدن مضر هستند، در بهترین حالت هم اگر مضر نباشند قطعاً مفید نخواهند بود. وقتی هم که مریض هستید مصرف غذاهای فراوری شده به‌دلیل نمک زیاد و چربی، فشار خون، سردرد و مشکلات ناشی از بیماری را تشدید می‌کند. اگر هم سرماخورده باشید ممکن است التهاب گلو را افزایش دهد و بهتر است از خوردن آن‌ها صرف‌نظر کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha