سلامت نیوز: رئیس بیمارستان مسیح دانشوری از بررسی و تبادل تجربیات دانشمندان و متخصصان بین‌المللی ریه دنیا در زمینه بیماران شیمیایی کشورمان در پنجمین کنگره بین‌المللی بیماریهای ریه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ علی‌اکبر ولایتی در مراسم برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه، مراقبت‌های ویژه و سل، که با حضور متخصصان و دانشمندان دنیا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود اظهار داشت: امیدواریم نتایج این کنگره از کنگره‌های گذشته بهتر شود و تجربیات بین دانشمندان و متخصصان بین المللی دنیا و ایران تبادل شود و در این راستا موضوع بیماران شیمیایی کشورمان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ایران در زمینه بیماری‌های ریه و سل تجربیات قابل توجهی دارد و می‌تواند این تجربیات خود را بین متخصصان بین‌المللی ریه و در دنیا مورد تبادل قرار دهد که در نهایت این تبادل اطلاعات و دانش به نفع بیماران خواهد بود.

ولایتی با تشکر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وزارت بهداشت افزود: بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مرکز کشوری با دارا بودن آزمایشگاه تخصصی در زمینه کنترل سل و بیماری‌های ریه به حساب می‌‌اید و سراسر کشور نیز آزمایشگاه‌های موارد خود را برای تأیید و صحت نهایی با همکاری وزارت بهداشت به این مرکز ارجاع می‌دهند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری خاطر نشان کرد: در این راستا هر چند وقت یکبار نیز متخصصان ریه از منطقه خاورمیانه با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی به ایران می‌آیند تا از تجربیات متخصصان کشورمان و این مرکز بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha