دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور گفت: تاکنون نیکوکاران عضو مجمع خیران سلامت در سراسر کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان کمک کرده اند.

کمک ۱۲ هزار میلیارد تومانی مجمع خیرین سلامت به حوزه بهداشت و درمان کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسینعلی شهریاری صبح امروز (۲۲ دی ماه) در حاشیه سفر به بندرعباس، افزود: مجمع خیران سلامت کشور در سال ۱۳۸۸ به دنبال توصیه رهبر انقلاب برای استفاده از ظرفیت خیران در حوزه سلامت راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در هرمزگان نیز این مجمع از سال ۱۳۸۹ راه اندازی شده است و تاکنون خیران حوزه سلامت هرمزگان ۴۴۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کرده اند، تصریح کرد: در هیچ کشوری دولت به تنهایی از عهده تامین هزینه‌های حوزه سلامت بر نمی‌آید و باید از ظرفیت خیران و اقشار مختلف مردم استفاده شود.

دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در مجمع خیران سلامت از ظرفیت بانوان و جوانان استفاده شود، اظهار کرد: در دیدارهای مختلفی که با مراجع دینی داشتیم از جمله مرحوم آیت الله علوی گرگانی همواره تاکید داشتند که بهترین خیریه‌ها در حوزه سلامت است.

شهریاری بیان کرد: مجمع خیران قرار است نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی را رفع کند تا از موازی کاری در حوزه سلامت جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با برنامه ریزی و هماهنگی مناسب به گونه‌ای برنامه ریزی شود که طرح‌هایی که با کمک خیران حوزه سلامت اجرا می‌شود سریعا مورد استفاده قرار گیرد و طرح‌های خیریه بدون استفاده از خیران حوزه سلامت نداشته باشیم.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: در دیداری که با استاندار هرمزگان داشتیم توافق کردیم طرح‌های نیمه تمام خیران سلامت که به دلیل افزایش هزینه‌ها راکد مانده با تامین اعتبار دولتی تکمیل شود، که مقرر شد این موضوع در نامه‌ای به رئیس جمهور پیگیری شود.

وی تصریح کرد: صدا وسیما کمک بسیار خوبی در گسترش فرهنگ نیکوکاری و پوشش برنامه‌های حوزه سلامت به مجمع خیران سلامت دارد به طوری که اگر محاسبه کنیم شاید حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انواع تیزرها و برنامه‌های مختلف رسانه‌ای را رایگان پخش کرده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: این یک مسئولیت اجتماعی و نه سیاسی است و همه با هر توان مالی و می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند که تاکنون ۱۵۰ هزار نفر در این مجمع عضو شده اند.

دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور ادامه داد: از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بویژه در هرمزگان انتظار داریم که بیش از این به حوزه سلامت کمک کنند، البته پالایشگاه ستاره خلیج فارس اکنون در حال ساخت بیمارستان در استان است، اما باز هم این کمک‌ها باید افزایش یابد، زیرا این یک الزام قانونی است که صنایع آسیب زا باید هزینه درمان را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha