سلامت نیوز:  دبیر کل اتحادیه جهانی بیماریهای ریوی گفت: آلودگی ریزگردها باعث تشدید بیماری‌های تنفسی می‌شود و وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و دیگر ارگان‌های ذیربط باید اقدام جدی در این زمینه را انجام دهند.

محمدرضا مسجدی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی شهر اهواز از نظر گرد و غبار بسیار مشکلات وخیمی دارد و در این راستا آیا شما تحقیقات خاصی را در بیمارستان مسیح دانشوری انجام داده‌اید، اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا چه بحث آلودگی‌های معمولی که با آن مواجه هستیم یا آلودگی‌های جدیدی که ریزگردها مطرح است واحدی در بیمارستان مسیح دانشوری (واحد بیماری‌های شغلی و بهداشت حرفه‌ای) وجود دارد که در مورد مباحث آلودگی هوا فعالیت می‌کند.

وی افزود: بیمارستان مسیح دانشوری در این مدت با ارگان‌های مختلف هم مکاتبات و نشست‌هایی داشته است تا به صورت فعال در این زمینه اقدام کرده باشیم که چگونه بتوانیم در پیشگیری و در مرحله بعد در کنترل اقدام کنیم.

مسجدی با بیان اینکه ریزگردها سبب تشدید بیماری‌های ریوی می‌شود که در این راستا بیماران مبتلا به آسم دچار حمله شده و افرادی که بیماری‌های مزمن تنفسی دارند دچار مشکل می‌شوند، افزود: حال در این راستا ما بر روی این برنامه به طور جدی مشارکت می‌کنیم و امیدواریم که با هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست و دیگر ارگان‌های ذیربط بتوانیم کار جدی در این زمینه انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این کار جدی که قرار است صورت پذیرد چیست، اظهار داشت: مهمترین مورد جلوگیری از بروز عارضه است وقتی عارضه رخ داد دیگر فقط می‌توانیم به مردم و گروه‌های پزشکی فقط توصیه‌ها را اعلام کنیم که افراد بیرون نیایند و در صورت آمدن از ماسک استفاده کنند ولی حالا چقدر موثر است یک بحث دیگر است.

مسجدی خاطرنشان کرد: ‌لذا بحث نخست مباحث پیشگیری است ولی اگر مشکلاتی رخ داد آموزش‌هایی را باید به بیماران و پزشکان ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha