اگر زنان در دوران بارداری شیر مصرف نکنند، دفع کلسیم دوران بارداری و شیردهی، یک تا 6 سال پوکی استخوان آنها را جلو می‌اندازد.

نخوردن شیر در دوران بارداری پوکی استخوان زنان را 6 سال جلو می‌اندازد
سلامت نیوز: مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران گفت: اگر زنان در دوران بارداری شیر مصرف نکنند، دفع کلسیم دوران بارداری و شیردهی، یک تا 6 سال پوکی استخوان آنها را جلو می‌اندازد.

محمد چمنی، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زنان بیشتر از مردان نیازمند فراورده‌های شیری هستند و عارضه پوکی استخوان در زنان 2 برابر مردان است.

وی گفت: فشردگی توده استخوانی زنان 25 درصد کمتر از مردان است و زنان بیشتر دچار عارضه کمبود کلسیم می‌شوند؛ در دوران بارداری نیز جنین مصرف کننده کلسیم بدن مادر است و به طور متوسط 1.5 کیلوگرم از وزن نوزاد را استخوان‌هایش تشکیل می‌دهد.

مشاور مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران افزود: مصرف نکردن شیر برای زنان در دوران بارداری مضر است و اگر زنان در این دوران شیر مصرف نکنند، دفع کلسیم دوران بارداری و شیردهی آنها، یک تا 6 سال پوکی استخوان زنان را جلو می‌اندازد.

چمنی اضافه کرد: زنان در دوران بارداری نیازمند کلسیم بیشتر هستند و در این دوران به یک هزار و 200 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند؛ در حقیقت زنان در دوران بارداری و شیردهی روزانه به 3 لیوان شیر یا فراورده‌های آن نیاز دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شیر از جمله منابع غنی کلسیم است و لبنیاتی مانند ماست، دوغ، پنیر و کشک نیز سرشار از کلسیم است.

افراد باید روزانه 2 تا 3 سهم شیر (هر سهم معادل یک لیوان) مصرف کنند و در صورت عدم تحمل شیر می‌توانند ماست، پنیر و کشک مصرف کنند؛ یک لیوان ماست یا دو قطعه پنیر (به اندازه دو قوطی کبریت) تقریباً معادل یک لیوان شیر، کلسیم دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha