سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 35233
سلامت نیوز: دانشمندان به تازگی دریافتند که ممکن است ویروس‌ها تا 40 درصد در بروز انواع سرطان‌ها از جمله تومورهای مغزی و سرطان خون نقش داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، اگر این فرضیه در آزمایشات بیشتر ثابت شود، دانشمندان می‌توانند راهی برای پیشگیری از بروز انواع مختلفی از سرطان و درمان آن‌ها از طریق واکسیناسیون پیدا کنند.

بر اساس گزارش زی‎نیوز، دانشمندان چندین سال است که به نقش ویروس‌ها در بروز انواع سرطان اعتقاد داشتند، اما آن ها تصور می‎کردند که ویروس‎ها 10 تا 20 درصد در بروز این بیماری نقش دارند.

شناخته شده‎ترین این ویروس‌ها، ویروس هپاتیت بی (B) و اشکالی از نوع سی (C) است که می‎تواند باعث سرطان کبد و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یا همان زگیل شود که این مورد در زنان منجر به سرطان گردن رحم می‌شود.

در حال حاضر، دانشمندان در انستیتو کارولینسکای سوئد یک ارتباط ویروسی در بروز مدولوبلاستوما که رایج ترین شکل از تومور مغزی در دوران کودکی است، پیدا کرده‌اند.

این درحالی است که 2 سال پیش از آن، ارتباط بین سرطان پوست به دنبال ابتلا به عفونت پولیوماویرس (polyomavirus ) در میان حیوانات که م‌ تواند به انسان نیز منتقل شود، کشف شد. همچنین در آن زمان مشخص شد که این ویروس می‎تواند باعث بروز سرطان پروستات نیز بشود.

بنا بر این گزارش، «هارالد زور هوسن» برنده جایزه نوبل که در سال 1980 ارتباط بین سرطان گردن رحم و ویروس پاپیلومای انسانی را کشف کرد، پیشنهاد کرد که این ویروس می‎تواند در بروز سرطان پوست، سینه، روده و ریه نیز نقش داشته باشد.

«آلن ریکینسون» استاد مطالعات سرطان در دانشگاه بیرمنگام نیز در این باره گفت: اگر ما بتوانیم چگونگی فعالیت این ویروس‎ها را دریابیم، این کشف می‌تواند انسان را در زمینه جلوگیری از ابتلا به این ویروس‎ها کمک کرده و حتی باعث کشف روش‎های درمانی در بدن شود که بیمار با استفاده از سیستم ایمنی خود، به از بین بردن سلول‌های عفونی یا سرطانی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha