اسپری سدیم کلرید که برای درمان خشکی و رقیق‌سازی ترشحات بینی مورد استفاده قرار می گیرد هم به جمع کمبودهای دارویی پیوست. این دارو بیشتر برای نوزادان و خردسالان که نمی‌توانند گرفتگی مجاری بینی را رفع کنند، استفاده می‌شود.

اسپری سدیم کلرید هم به جمع کمبودهای دارویی پیوست

یک منبع آگاه به سلامت نیوز گفت که با دستور وزارت بهداشت اسپری دکوسالین که با نام های دکوسالین،رینو سالتین و یا دی بی سالین توزیع میشده سهمیه بندی و اگر موجود باشد به هر نفر تنها یک اسپری تعلق میگیرد.

پیشتر قطره های رین کورت،نازونکس و قطره های حاوی بودزوناید که ماده موثری برای جلوگیری از اختلالات تنفسی و خصوصا آلرژی است دچار کمبود شدید شده بود به طوریکه یک بررسی کلی در سطح شهر تهران نشان داد این دارو مدتها توزیع نشده است.مصرف این اسپری نقش موثری در مقابله با بیماری هایی نظیر حساسیت های فصلی دارد و مورد استفاده بسیاری از مردم است.

کمبود سرم اواخر سال قبل بسیاری از بیمارستانها و کلینیک ها را دچار مشکل کرده بود اما محمدی رئیس سازمان غذا و دارو با وعده اینکه "هرگونه اختلال در تولید و تامین دارو با واردات جبران می‌شود و اجازه نمی‌دهیم کسی با سلامت مردم شوخی کند و اتفاقات شهریور و مهر تکرار شود" قضیه را رفع و رجوع کرد اما حالا مشخص نیست چگونه کمبود این اقلام دارویی پرمصرف را میخواهد توجیه کند.

لازم به ذکر است که شستشوی بینی یک راه ساده برای درمان اختلالات بینی از جمله حساسیت فصلی است که حالا در اوج فصل تشدید حساسیت ها به جمع کمبودهای دارویی میپیوندد.جالب است بدانید که این دارو تولید داخل است و بهانه اینکه به دلیل تحریم ها تولید و عرضه آن متوقف شده نمیتواند درباره آن صادق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha