این یک سوال رایج است و به راحتی می توان درک کرد که چرا مردم امیدوارند کشیدن دندان و ایمپلنت در یک زمان انجام شود. پاسخ این است: بله، اما ممکن است در افراد متفاوت باشد و به وضعیت استخوان زیرین، وجود و اندازه هر گونه عفونت و نوع دندانی که در حال برداشتن است بستگی دارد.اگر دندان طبیعی دارید که خراب شده است و باید آن را بکشید، گزینه های خود را قبل از کشیدن آن در نظر بگیرید.اکثر دندانپزشکان و جراحان دهان بدون بحث در مورد گذاشتن ایمپلنت دندان به طور همزمان یا هر نوع جایگزینی دندان، دندان شما را می کشند. با این حال معمولاً بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان همان زمان کشیدن دندان است زیرا بیمار به جای دو یا حتی سه عمل فقط به یک عمل جراحی نیاز دارد!

آیا همزمان با کشیدن دندان، میتوان آن را با ایمپلنت دندان جایگزین کرد؟

ایمپلنت فوری چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت های دندانی ازنظر شکل و ساختار از دندان های اصلی شما تقلید می کنند. آنها مانند دندان ها ریشه ای دارند که مستقیماً به استخوان فک متصل می شود و تضمین می کند که دندان های جدید شما برای سال ها بدون جابجایی یا نیاز به مراقبت بیش از حد در جای خود باقی می مانند.

در صورت امکان، جراح دندانپزشک شما، گزینه ایمپلنت فوری را ارائه می دهد، ایمپلنت دندانی که در زمان کشیدن دندان قرار داده می شود. شرایط اصلی این عمل تراکم، کیفیت و کمیت استخوان زیرین و عدم وجود هرگونه عفونت در لثه یا استخوان است. اگر محل سالم است، می‌توانید همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت را انجام دهید.

البته دندانپزشک باید در برداشتن دندان خراب دقت ویژه ای داشته باشد تا استخوان و بافت اطراف را از بین نبرد. اغلب دندانپزشکانی که برای درآوردن دندان ها آموزش ندیده اند، استخوان و بافت لثه زیادی را جدا می کنند و نقص بزرگی در فک شما ایجاد می کنند. در این موارد، قبل از اینکه بتوانید ایمپلنت موفقی داشته باشید، باید پیوند استخوان برای بازسازی استخوان از دست رفته اضافه شود.

آیا همزمان با کشیدن دندان، میتوان آن را با ایمپلنت دندان جایگزین کرد؟

ایمپلنت دندان جلو چگونه است؟

هنگامی که دندان به درستی و با دقت خارج شد، سوکت خالی که دندان قبلا در آنجا بوده به آرامی از تمام بافت های عفونی، عفونت، قطعات دندان و بافت لثه تمیز می شود تا برای ایمپلنت دندان آماده شود. از آنجایی که سوکت شبیه اندازه دقیق دندان طبیعی است، منطقی است که ایمپلنت دندان باید تقریباً در همان اندازه و موقعیت باشد.

با استفاده از همان مته‌ای که برای پر کردن استفاده می‌کنیم، سوکت خالی از دندان را کمی منبسط میکنیم تا تماس محکم و خوبی با ایمپلنت دندان تیتانیوم ما ایجاد شود. این فرآیند حدود 1-2 دقیقه طول می کشد. در نهایت ایمپلنت وارد می شود ویک روکش دندان موقت بر روی آن قرار می گیرد. معمولاً برای پر کردن هر گونه شکاف در استخوان، عمل پیوند استخوان ضروری است.

روش اصلی بعد از روکش موقت دندان

پس از کاشت ایمپلنت نوبت به خود دندان میرسد که نیاز به تاج دندان است و برای ایمپلنت های معمولی نیاز به 6 الی 12 ماه زمان نیاز دارد. چون پس از کاشت ایمپلنت نیاز به این زمان است که ریشه دندان یعنی خود ایمپلنت در جای خود محکم شود حال برای شما که پس از کشیدن دندان میخواهید ایمپلنت کنید این زمان مقدار قابل توجهی کم میشود. به جای اینکه 6 تا 12 ماه برای تاج ایمپلنت خود صبر کنید، می توان دندان جدید را تنها در 3 ماه قرار داد.

چه دندان هایی برای کاشت ایمپلنت فوری بهتر است؟

اگر به دنبال ایمپلنت دندان جلویی هستید. دندان های جلویی بهترین دندان ها در دهان برای کاشت ایمپلنت فوری هستند زیرا فقط یک ریشه دارند. همین امر در مورد دندان نیش، دندان قبل از دندان آسیاب نیز صدق می کند. هر دوی آنها نیز یک ریشه دارند. حتی در صورت از دست دادن دو دندان جلویی، می توان همزمان با کشیدن دندان چندین ایمپلنت قرار داد. همیشه دندان های جلویی را با ایمپلنت های دندانی جایگزین می کنند.

فرض کنید هر 4 دندان جلویی را از دست داده اید، فقط به 2 ایمپلنت دندان برای پشتیبانی از هر چهار دندان جلویی نیاز دارید که به این ایمپلنت میگویند بریج یا پل دندان که بر پایه ایمپلنت انجام میشود. دندان های جدید جلویی شما به گونه ای زیبا به نظر می رسند که گویی هرگز آنها را از دست نداده اید.

آیا همزمان با کشیدن دندان، میتوان آن را با ایمپلنت دندان جایگزین کرد؟

فرآیند بهبودی چگونه است؟

فرآیند بهبود ایمپلنت دندان بسیار آسان است زیرا شما فقط یک عمل جراحی دارید. جراحی ایمپلنت دندان نیز بسیار ساده است زیرا از قبل یک سوراخ در فک برای قرارگیری ایمپلنت وجود دارد و دقیقاً در محل مورد نیاز برای دندان جدید شما قرار دارد. حتی اگر دندان هایی که در حال برداشتن هستند در وضعیت بدی باشند، فک و لثه شما ممکن است در وضعیت خوبی باشند و می توانید برای کاشت فوری ایمپلنت مناسب باشید.

آیا علاقه مند به دانستن هزینه ایمپلنت دندان هستید؟

هزینه ایمپلنت دندان میتواند در شرایط و افراد مختلف متفاوت باشد که به یکسری عوامل وابسته است که این عوامل شامل:

جراحی های جانبی : ممکن است که برای انجام ایمپلنت نیاز به انجام یکسری جراحی مانند جراحی سینوس لیفت یا جراحی پیوند استخوان باشد.

نوع ایمپلنت : ایمپلنت انواع مختلف در برند های مختلفی دارد که هر کدام هزینه متفاوتی میتواند داشته باشد.

تعداد ایمپلنت : اینکه چه تعداد از دندانهارا میخواهید ایمپلنت کنید میتواند در قیمت تاثیر گذار باشد.

آیا همزمان با کشیدن دندان، میتوان آن را با ایمپلنت دندان جایگزین کرد؟

ایمپلنت های دندانی در بیش از 98 درصد از مواقع بسیار موفق هستند و برای زندگی بیمار کار می کنند چه باور داشته باشند یا نه. با این حال، ایمپلنت دندان ممکن است عوارضی داشته باشد. ایمپلنت ها بیشتر از مواد فلزی ساخته شده اند اما تحت فشار شدید فک حتی فلز نیز می تواند بشکند.

اگر ایمپلنت دندانی دارید که خراب شده یا شکسته است، که بسیار نادر است اما ممکن است اتفاق بیفتد، شما میتوانید با مراجعه به دندانپزشکی دکتر میلاد عشقی از خدمات این مرکز برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha