شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 35405
سلامت نیوز: براساس یافته های اولیه از تحقیق سازمان بهداشت جهانی زندگی بی تحرک یکی از 10 علت عمده مرگ و میر در جهان  به شمار می رود .

 به گزارش سلامت نیوز، مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب  و با اشاره به اینکه با گسترش شهر نشینی میزان بی تحرکی و بی توجهی به ورزش افزایش یافته است بر این اساس بیش از نیمی از بالغین  به ویژه زنان از فعالیت بدنی مناسبی برخوردار نیستند اظهار داشت : کاهش و یا نبود  فعالیت بدنی موجب افزایش مرگ ومیر، ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و چاقی میشود.

دکتر حامد قضاوی با بیان اینکه سلامت دارای دوجنبه فردی و جمعی  است وبرخورداری از آن، حق همه انسان هاست بویژه برای زنان که نیمی از جمعیت کشورند و در تامین بهداشت و سلامت جامعه نقش موثر ی دارند خاطر نشان کرد : فعالیت بدنی منظم می تواند  سلامت زنان را بهبود ببخشد و از بیماریهاو ناتوانیهای مرتبط با بی تحرکی پیشگیری کند.

وی افزود: حداقل30 دقیقه فعالیت بدنی در 5 روز هفته خطر  بیماریهای مرتبط با بی تحرکی را کاهش می دهد.

مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : فعالیت بدنی خطرمرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی یا سکته مغزی را که مسئول یک سوم تمام مرگ ها ی زنان در جهان و نیمی از مرگهای زنان در 50 سالگی و بالاتر را در کشورهای در حال توسعه به خود اختصاص داده است کاهش می دهد.

دکتر حامد قضاوی افزود: همچنین فعالیت بدنی موجب کاهش مرگ و میر قبل از بلوغ ، کاهش 50 درصدی بیماریهای قلبی و سرطان روده ، کاهش 50درصدی دیابت نوع دو و پیشگیری از دیابت می شود .

وی گفت : ورزش و فعالیت بدنی مناسب کمک میکند تا از عادات خطرناک مثل مصرف سیگار و سوءاستفاده از مواد مخدر و رژیم غذایی بد و خشونت جلوگیری شود.همچنین کمک میکند تا استخوانها،عضلات و مفاصل سالمی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha