یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 354105

 همه ما می‌دانیم برای بهداشت دهان و دندان به مراقبت و مسواک‌زدن نیاز داریم و گرنه درگیر مشکلاتی مثل دندان درد، عفونت، ناآراسته بودن دهان، چالش‌هایی در غذا خوردن و البته هزینه‌های بسیار بالای دندان پزشکی می‌شویم. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی؟ در این مطلب معایب و مزایای هرکدام را بررسی کرده‌ایم.

مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی؟

مسواک معمولی|در دسترس و ارزان، اما...


مسواک‌های معمولی را از هر سوپرمارکتی می توان خرید، قیمت کم و تنوع بالایی دارند و در صورتی که همه اصول استفاده از آن‌ها را رعایت کنیم و به‌اندازه کافی مسواک بزنیم، بهداشت دهان و دندان ما را تامین می‌کنند. اما استفاده از این مسواک‌ها نکاتی دارد. به‌طور مثال برای افراد مسن، کم‌توان و برخی از بچه‌ها استفاده از مسواک معمولی سخت است. رعایت اصول مسواک زدن هم نکته مهمی است، چون مسواک کار خاصی انجام نمی‌دهد و خود ما هستیم که باید جهت و قدرت اندازه را اعمال کنیم. از طرفی مسواک‌های معمولی زمان سنج ندارند و برای همین ممکن است کمتر از زمان لازم یا بیشتر از حدمعمول مسواک بزنیم که هرکدام می‌تواند عوارضی داشته باشد. سر مسواک‌های معمولی قابل تعویض نیست و برای نظافت دهان یا نقاط خاصی از دندان‌ها، باید با همان سر معمولی همه کارها را انجام داد.


مسواک برقی| گران اما کاربردی


اولین نکته این است که مسواک برقی برای سالمندان، افراد کم‌توان و... کاربردی است. برای بچه‌ها هم مشوق خوبی محسوب می‌شود. این مسواک‌ها به دلیل نوسان و ارتعاش، حرکات خوبی روی دندان‌ها دارند و کافی است بدون فشار به دندان نزدیک شوند تا به‌خوبی آن‌را تمیز کنند. سر این مسواک‌ها قابل تعویض است و تنوع و کاربرد بیشتری دارد، با هدایت درست سطوح مختلف دندان را تمیز می‌کنند و به همین دلیل از ایجاد جرم و پلاک پیشگیری می‌شود. این مسواک ها زمان‌بندی دارند و همین موضوع کمک می‌کند مدیریت زمان لازم را برای بهداشت دندان داشته باشیم. لازم نیست چند وقت یک بار تمام مسواک دور انداخته شود و با یک‌بار خرید و تعویض سر، مدت‌ بسیار طولانی قابل مصرف است. اما در مقابل قیمت بیشتری دارد، نمونه‌های تقلبی آن با قیمت کم ممکن است فریبنده باشد. ضمن این‌که سر مناسب برای تعویض راحت پیدا نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha