میل جنسی در افراد، به طور کلی بسیار پیچیده است و تحت تأثیر موارد مختلفی قرار می گیرد. هورمون‌ها، سبک زندگی و عوامل موجود در یک رابطه‌ نیز باید در نظر گرفته شوند.

پروبیوتیک ها ممکن است میل جنسی افراد را افزایش دهند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، بله، پروبیوتیک ها پتانسیل بهبود زندگی جنسی افراد را دارند. با این حال، این حقیقت، به سلامت فعلی روده و زندگی جنسی شما بستگی دارد.

ارتباط میکروبیوم با میل جنسی

وقتی در مورد سلامت روده صحبت می کنیم، معمولاً در مورد ترکیب میلیاردها باکتری، آرکیا و قارچ داخل روده صحبت می کنیم که به عنوان میکروبیوم شناخته می شود و بر همه چیزهایی که به علاقه و رضایت کلی جنسی کمک می کند تأثیر می گذارد.

احساس

آیا می دانستید که اکثریت (حدود 95 درصد!) سروتونین (هورمون شادی) در روده تولید می شود؟

برای اینکه میزان سروتونین بهینه تولید شود، روده باید در حالت عالی و سلامت کامل باشد. هنگامی که روده در سلامتی پایین‌تر از حد مطلوب باشد، سطح سروتونین و شادی کلی شما کاهش می‌یابد.

به گفته دکتر آنا کابکا، متخصص زنان و زایمان و نویسنده کتاب "تعیین هورمون": «سروتونین پایین با میل جنسی کمتر مرتبط است.» منطقی است. تعداد کمی از ما در حال غمگین برای انجام کاری غیر از خواب داوطلب می شویم!

انرژی

باکتری های شکم به ایجاد ویتامین های گروه B کمک می کنند که برای تولید ATP ضروری هستند.

ویتامین B کمتر = انرژی کمتر

به گفته آنتونی توماس، دکترا، محقق تغذیه و مدیر امور علمی با نام تجاری Jarrow Formulas، برخی از باکتری‌ها با سایر سلول‌های مسئول تنظیم قند خون ارتباط برقرار می‌کنند. اگر باکتری روده شما از بین برود، سطح قند خون شما می تواند راحت تر سقوط کند که می تواند منجر به کاهش انرژی بیشتر و طولانی تر شود.

بنابراین، "خیلی برای رابطه جنسی خسته هستید"؟ خوب، ممکن است از راه های بیشتری با سلامت روده شما مرتبط باشد.

میل و برانگیختگی

سروتونین در اندام تناسلی شما نیز یافت می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که وقتی سطح سروتونین شما کاهش می یابد، پاسخ فیزیکی شما به احساسات جنسی نیز کاهش پیدا می کند.

التهاب

دکتر ویلیام دبلیو لی، پزشک، دانشمند و نویسنده کتاب «بخورید تا بیماری را شکست دهید: چگونه بدن شما می تواند خودش را درمان کند» می گوید: «وقتی میکروبیوم روده ما ناسالم است، می تواند منجر به التهاب شود.»

متأسفانه، التهاب کاملاً مانند یک مانع عمل می کند؛ به عنوان مثال، برخی از تحقیقات دریافته اند که اختلال عملکرد جنسی در میان افراد مبتلا به آرتریت التهابی بسیار رایج تر از دیگران است.

اگر یک بیماری مزمن روده دارید چه؟

زمانی که نمی توانید به راحتی از سرویس بهداشتی خارج شوید، خیلی سخت است که بتوانید احساس خوبی نسبت به خود و بدنتان داشته باشید. برخی از شرایط روده ای وجود دارد که باعث می شود این مشکلات بیشتر بر احساس شما تاثیر بگذارند. این موارد شامل:

علاوه بر یبوست و اسهال، سایر علائم رایج عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • نفخ
  • خستگی
  • درد

هم اثرات فیزیکی و هم عاطفی این بیماری ها و سایر بیماری های گوارشی (GI) این پتانسیل را دارد که بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد.

اگر قبلاً به موارد بالا تشخیص داده اید یا مشکوک هستید که علائم شما ممکن است نشانه ای از یک بیماری گوارشی باشد، با پزشک در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین گزینه مدیریت یا درمان را برای علائم یا عوارض جانبی فردی خود بیابید.

چگونه باید تشخیص داد که آنچه تجربه می کنیم به میکروبیوم مرتبط است؟

احتمالاً می توانید بگویید که حقایق موجود درباره میکروبیوم شما پیچیده است. در اصل، میل جنسی شما هم همینطور است.

کابکا می گوید: «میل جنسی به طور کلی بسیار پیچیده است و تحت تأثیر موارد مختلفی قرار می گیرد. هورمون‌ها، سبک زندگی و عوامل رابطه‌ نیز باید در نظر گرفته شوند.» بنابراین یافتن اینکه آیا نوسانات میل جنسی شما به میکروبیوم شما مرتبط است یا خیر، به همین ترتیب دشوار می شود.

مهم نیست که چقدر مشکلات سلامت روده می تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد. لی توصیه می کند در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر با یک متخصص گوارش ملاقات کنید:

  • مه مغزی
  • درد مفاصل
  • اسهال
  • یبوست
  • تغییر در خلق و خوی
  • فرسودگی
  • اختلال خواب
  • هوس قند
  • نوسانات وزن

لی توضیح می‌دهد: «یک متخصص گوارش می‌تواند آندوسکوپی، کولونوسکوپی یا اسکن شکمی را توصیه کند تا بفهمد در اندام های گوارشی شما چه خبر است.» او می افزاید: «آنها همچنین ممکن است بتوانند با ارسال نمونه مدفوع برای آزمایش، میکروبیوم شما را از نظر ناهنجاری بررسی کنند»

آیا باید حتما به پزشک مراجعه کنید؟

لطفاً علائم روده یا اختلالات میل جنسی خود را خود تشخیص ندهید، چون هر دو فوق العاده پیچیده هستند.

دکتر کیمبرلی لنگدون، مشاور پزشکی در ارائه‌دهنده سلامت از راه دور Medzino، خاطرنشان می‌کند که شرایط سلامت روان مانند افسردگی اغلب با میل جنسی کم مرتبط است. در این موارد، تلاش برای اصلاح مسیر در خانه بدون صحبت با پزشک ممکن است به معنای تاخیر در دسترسی به داروهای مفید یا سایر درمان‌های ضروری باشد.

پروبیوتیک ها چگونه می توانند به شما کمک کنند؟

بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش با دیس بیوز مشخص می شوند که مرتبط با عدم تعادل باکتری در روده شما است. اگر پزشک شما دیس بیوزیس را تشخیص داده باشد، پروبیوتیک ها، مخمرها و باکتری های مفید که اغلب از طریق غذاها و مکمل های خاص ارائه می شوند، ممکن است به درمان و تسکین علائم شما کمک کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، پروبیوتیک هایی که در یخچال نگهداری می شوند، کیفیت بالاتری دارند.

او اضافه می کند که سویه های لاکتوباسیلوس معمولاً بهتر از سایرین هستند. عدم تعادل باکتریایی با افزایش التهاب مرتبط است، بنابراین تصور می شود که پروبیوتیک ها ممکن است به کاهش علائم مرتبط با IBS، IBD و سایر شرایط التهابی کمک کنند. پروبیوتیک ها همچنین ممکن است برای شرایط حاد گوارشی مانند گاز، نفخ، یبوست و اسهال نیز مفید باشند.

بهتر است قبل از مصرف سرخود و بیش از حد این پروبیوتیک ها با پزشک مشورت کنید چرا که:

اغلب اوقات، پروبیوتیک ها برای تسکین کامل علائم شما کافی نیستند و در برخی موارد، شروع یک مکمل یا افزایش مصرف پروبیوتیک شما بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. به عنوان مثال، اگر فردی رشد بیش از حد روده کوچک داشته باشد، افزودن پروبیوتیک ها می تواند گاز و سایر علائم او را بدتر کند.

پروبیوتیک هایی که برای سلامت اندام تناسلی به بازار عرضه می شوند، مفید هستند؟

اگر تا به حال خرید پروبیوتیک داشته اید، احتمالاً به طور تصادفی با پروبیوتیک هایی که برای سلامت واژن به بازار عرضه می شوند، برخورد کرده اید.

به گفته لنگدون، این پروبیوتیک ها معمولاً حاوی سطوح بالاتری از لاکتوباسیلوس هستند. برخی تحقیقات نشان می دهد که لاکتوباسیلوس به حمایت از pH سالم واژن کمک می کند و همچنین از سایر عوامل بیماری زا جلوگیری می کند.

اکنون، اگر به بخش قبل برگردید، متوجه خواهید شد که لاکتوباسیلوس گونه‌ای از باکتری است که هم برای بهبود سلامت کلی روده و هم برای حمایت از سلامت واژن بهترین گزینه است.

اگر شرایطی دارید که با مصرف بیشتر لاکتوباسیلوس قابل رفع است، این نوع مکمل ممکن است برای شما مفید باشند.

اما فریب نخورید و فکر نکنید که این پروبیوتیک ها راه حلی یکپارچه برای اختلال عملکرد جنسی یا تنها گزینه موجود هستند. قبل از مصرف این موارد حتما با پزشک مشورت کنید.

آیا راه های دیگری نیز وجود دارد؟

بله! در واقع، موارد زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید و تداوم عمل داشته باشید؛ این به این دلیل است که مشکلات روده و سلامت جنسی مشکلی نیستند که سریعاً برطرف شوند.

بر داروها نظارت داشته باشید

توماس توضیح می‌دهد که داروها و آنتی‌بیوتیک‌هایی که مصرف می‌کنید یا مصرف کرده‌اید، می‌توانند بر میکروبیوم روده شما تأثیر بگذارند.

همچنین به طور گسترده شناخته شده است که داروهای ضد افسردگی، ضد روان پریشی، ضد صرع، فشار خون و داروهای کاهش دهنده کلسترول همگی می توانند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که توماس توصیه می‌کند مطمئن شوید که پزشکتان می‌داند در حال حاضر چه داروهایی مصرف می‌کنید تا در صورت نیاز به شما در عیب‌یابی کمک کنند.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

برای بیماری های روده، اکثر متخصصان تغییر رژیم غذایی را حداقل برای مدت کوتاهی توصیه می کنند. به عنوان مثال، کابکا به مردم توصیه می کند که از یک رژیم غذایی حذف سالم پیروی کنند تا بهتر بفهمند چه غذاهایی باعث ناراحتی روده آنها می شود. او همچنین توصیه می‌کند که از غذاهای بهبود دهنده روده مانند آبگوشت استخوان و سبزیجات تخمیر شده استفاده کنید.

بیشتر حرکت کنید

ورزش منظم با سطح سروتونین بالاتر مرتبط است. با توجه به رابطه سروتونین با روده و زندگی جنسی شما، اگر در حال حاضر کم تحرک هستید، حرکت دادن بیشتر بدنتان ممکن است برای شما مفید باشد.

چه زمانی باید انتظار تغییر داشته باشید؟

اگر شرایطی دارید که می‌توان با پروبیوتیک‌ها به آن کمک کرد، اغلب بعد از 21 روز می‌توانید بهبود چشمگیری در علائم مشاهده کنید و این شامل علائم مربوط به زندگی جنسی شما نیز می شود. با این حال پروبیوتیک ها باید به طور منظم مصرف شوند. مزایای آنها ممکن است در صورت قطع مصرف مکمل کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha