آیا ایمپلنت اقساطی امکان پذیر است؟ چه کسانی می توانند ایمپلنت اقساطی انجام دهند؟ ایمپلنت اقساطی بهتر است یا ایمپلنت با بیمه؟ شرایط ایمپلنت اقساطی چیست؟ اگر قصد ترمیم دندان به روش ایمپلنت را دارید و میخواهید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید، تا بخش پایانی همراه ما بمانید تا به بررسی مسائل مهمی در این زمینه بپردازیم که در کاهش هزینه ها و فشار مالی برای استفاده از این روش بسیار موثر هستند.

ایمپلنت اقساطی یا قسطی کجا انجام می شود؟

ایمپلنت روشی است که از آن در جهت ترمیم دندان های انسان استفاده می شود و اخیرا استفاده از این روش سر و صدای زیادی به پا کرده است؛ به عبارت دیگر امروزه ایمپلنت به عنوان بهترین روش برای ترمیم دندان شناخته می شود زیرا از ویژگی های بسیار حائز اهمیتی برخوردار است.

اما از آنجایی که هزینه استفاده از این روش برای ترمیم دندان ها زیاد است و برای ترمیم هر یک واحد دندانی با استفاده از ایمپلنت باید هزینه قابل توجهی پرداخت شود، معمولا کسانی که قصد استفاده از این روش را دارند با مشکل هزینه رو به رو هستند و با محدودیت های مالی مواجه می شوند که در این رابطه اخیرا گزینه ای به نام ایمپلنت اقساطی توجه همگان را به خود جلب نموده است.

ایمپلنت اقساطی

ایمپلنت اقساطی به صورت کلی به معنای امکان استفاده از ایمپلنت برای ترمیم دندان ها به صورت اقساطی است. یعنی کسانی که به ترمیم دندان با این روش می پردازند، امکان پرداخت هزینه درمان در چند مرحله را داشته باشند تا با فشار مالی کمتری مواجه شوند.

ایا ایمپلنت اقساطی امکان پذیر است؟

خوشخبتانه امروزه بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی در کشور ما این امکان را به وجود اورده اند و خدمات ایمپلنت اقساطی ارائه می دهند که بر حسب آن کسانی که در پرداخت هزینه ترمیم دندان با این روش به صورت یکجا مشکل دارند، امکان پرداخت هزینه در چند مرحله را پیدا می کنند.

با این وجود برای انجام ایمپلنت اقساطی باید یک مرکز مناسب که خدمات ترمیم دندان به صورت اقساطی را ارائه میدهد پیدا کرد تا به بهترین شکل به درمان و ترمیم دندان پرداخت. این مرکز یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی در تهران است که میتوانید از خدمات درمانی ایمپلنت اقساطی آن بهره مند شوید و رضایت کافی به دست آورید.

ایمپلنت اقساطی یا قسطی کجا انجام می شود؟

شرایط ایمپلنت اقساطی چیست؟

برای ایمپلنت به صورت اقساطی، معمولا مراکزی که ارائه دهنده این خدمات هستند، شرایط متفاوتی دارند و جزئیات انها با هم یکسان نیست اما اغلب این مراکز خدمات ذکر شده را به صورت زیر ارائه می دهند:

ویزیت بیمار و بررسی شرایط او

ابتدا لازم است تا بیمار به مرکز مورد نظر مراجعه کند و تحت بررسی پزشک قرار بگیرد تا پزشک از وضعیت او به صورت کامل مطلع شود و بررسی های اولیه او انجام گیرد. در این مرحله بیمار میتواند در خصوص برند و کشور سازنده ایمپلنتی که قصد استفاده از آن را دارند و تعداد دندان هایی که نیاز به ترمیم آنها است، با پزشک مشورت کند و یک نتیجه مناسب از این مسائل کسب شود.

انجام آزمایش ها و بررسی های مورد نیاز

با انجام شدن مرحله فوق، لازم است تا بیمار با دستور پزشک، بررسی های مورد نیاز را انجام دهد و آزمایش هایی را برای بیمار تجویز کند. در این مرحله مشخص می شود که بیمار به جراحی ها و یا درمان های قبل از ایمپلنت نیاز دارد یا خیر. در صورتی که بیمار به جراحی یا درمان قبل از ایمپلنت نیاز داشته باشد، به هزینه های او افزوده می شود و مدت زمان بیشتری زمان برای درمان نیاز خواهد داشت.

تعیین روز جراحی

کسانی که به پیش نیازهای جراحی ایمپلنت نیاز نداشته باشند، در این مرحله جراحی ایمپلنت کره ای برای قرار دادن پایه در داخل فک را انجام می دهند و پایه ایمپلنت در دهان آنها نصب می شود. معمولا در این مرحله باید نیمی از هزینه ایمپلنت را پرداخت کرد.

تعیین روز نصب روکش ایمپلنت

پس از قرار گرفتن پایه در فک، روکش ایمپلنت بلافاصله در دهان قرار نمی گیرد بلکه باید مدت زمان مشخصی از آن بگذرد تا امکان نصب روکش وجود داشته باشد که این مدت زمان در حدود سه الی چهار ماه بعد از نصب پایه در فک خواهد بود. به همین دلیل نیمی از مبلغ مورد نیاز برای ایمپلنت در این مرحله پرداخت می شود و اگر شرایط ایمپلنت اقساطی در دندانپزشکی مورد نظر به صورت سه مرحله ای باشد، بخش دیگری از هزینه به صورت چکی به دندانپزشکی پرداخت می شود تا در تاریخ مشخص شده، چک نقد شد.

به همین دلیل ایمپلنت اقساطی را در بسیاری از مواقع ایمپلنت با چک نیز می گویند.

چه کسانی میتوانند ایمپلنت اقساطی انجام دهند؟

کسانی میتوانند از ایمپلنت با چک یا همان ایمپلنت قسطی استفاده کنند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • افرادی که در پرداخت هزینه ایمپلنت به صورت یکجا مشکل دارند
  • افرادی که انواع برندهای بسیار گران قیمت ایمپلنت را انتخاب کرده باشند
  • کسانی که قصد ترمیم تعداد زیادی از دندان ها را دارند
  • کسانی که نمی خواهند هزینه ترمیم دندان را به صورت یکجا بپردازند
  • و....

ایمپلنت اقساطی بهتر است یا ایمپلنت با استفاده از بیمه؟

ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت با بیمه یکسان نیستند بلکه تفاوت هایی میان آنها است و از این رو بسیاری از افراد با این پرسش مواجه می شوند که کدام یک از این روش ها مناسب تر و بهتر است. در این خصوص باید بگوییم که ایمپلنت اقساطی باعث کاهش هزینه ها نمی شود بلکه فقط با این روش میتواند مبلغ کلی مورد نظر را در چند مرحله پرداخت کرد. در حالی که ایمپلنت با بیمه امکان کاهش هزینه درمانی را به وجود می اورد و به کمک آن مبلغ قابل توجهی از هزینه های درمانی ترمیم دندان کم می شود.

البته لازم به ذکر است که فقط بهترین انواع بیمه های رایج در کشور این امکان را به وجود می اورند که مبلغ زیادی از هزینه کاسته شود و همه انواع بیمه تاثیری به این شکل در هزینه نخواهند داشت.

بخش پایانی

ایمپلنت اقساطی را میتوانید در این مجموعه با بهترین شرایط ممکن انجام دهید و نتیجه ای بسیار رضایت بخش دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که ایمپلنت باید با استفاده از برندهای خوب و با کیفیت انجام شود تا نتیجه خوبی داشته باشد اما علاوه بر آن مهارت پزشک و تجهیزات دندانپزشکی نیز در این زمینه به میزان زیادی تاثیر گذار هستند که نباید از انها غافل شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha