معاون حوادث و عملیات اورژانس کشور ، از تزریق حدود 1300 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس خبر داد و گفت: این آمبولانس ها طبق استاندارد اروپا هستند.

دکتر رضا دهقان پور در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: این آمبولانسها که از نوع بنز 314 است، مطابق با استاندارد روز اروپا بوده و از تجهیزات مطلوب پزشکی و درمانی برخوردار هستند.

وی، تزریق این تعداد آمبولانس به ناوگان اورژانس را مربوط به 18 ماه اخیر دانست و افزود: سه نوع آمبولانس تیپ A ، B و C در اورژانس کشور فعال است که با توجه به اهمیت ماموریت ها، هر یک دارای کاربردهای مختلفی هستند.

معاون حوادث و عملیات اورژانس کشور، آمبولانس های تیپ A را مربوط به عملیات های غیر اورژانسی دانست و افزود: آمبولانس های تیپ B نسبت به تیپ A از تجهیزات بهتر و مناسب تری برخوردار هستند.

وی از آمبولانس های تیپ C ، به عنوان آمبولانس های موبایل ICU و CCU یاد کرد و ادامه داد: در این قبیل آمبولانس ها علاوه بر تجهیزات پیشرفته پزشکی، یک پزشک نیز حضور دارد.

دهقان پور، استفاده این نوع آمبولانس ها را برای بیمارانی که نیازمند الکترو شوک هستند، دانست و گفت: در حال حاضر 56 دستگاه از آمبولانس های تیپ C در کشور وجود دارد که سهم تهران از این تعداد، حدود 15 دستگاه است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha