سلامت نیوز: ستاد مركزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو اعلام كرد: سردرد، گیجی و خواب آلودگی از علائم تماس طولانی با گاز مونوكسیدكربن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، ستاد مركزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو در سومین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها كه روز «پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوكسید كربن» نامگذاری شده است، اعلام کرد: فرد در تماس طولانی با منوكسید كربن، دچار تهوع، استفراغ و تپش قلب می‍شود و تماس با مقادیر بالای co می‌تواند سبب كاهش هوشیاری و مرگ شود.

بنابراین گزارش، در هنگام استفاده از بخاری‌های نفتی و گازی، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوكسید كربن، اطمینان از نصب صحیح و كاركرد مناسب دودكش ها الزامی است.

بر اساس اعلام ستاد مركزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو، مسمومیت با گاز منوكسید كربن یكی از مرگبارترین انواع مسمویت ها است و تماس طولانی مدت با این گاز به ویژه در كودكان، می‌تواند با بروز اختلالات رفتاری و كاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد.

این گزارش حاكیست، برای جلوگیری از مسمومیت با منوكسید كربن، افراد از نگهداری كودك در داخل خودروی روشن ودر پاركینگ های طبقاتی خودداری كنند و به محض رسیدن به این نوع پاركینگ ها، كودك را از خودرو خارج كرده و به فضای آزاد ببرند.

این گزارش می افزاید، در دود سیگار مقادیری از گاز منوكسید كربن موجود است و این گاز می تواند در اثر مصرف طولانی مدت سیگار سبب بروز مسمویت مزمن در افراد سیگاری شود.

ستاد مركزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو اعلام كرد: استفاده از بخاری‌های بدون دودكش تنها در محیط هایی كه دارای تهویه و جریان مناسب هوا می‌باشند مجاز است و افراد با جدی گرفتن هشدارهای مربوط به استفاده از وسایل گرمایی، می‌توانند خانواده خود را از معرض مرگ خاموش در امان نگه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha