یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 356587

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: از زمانی که گوشت یا مرغ برای یخ‌زدایی در دمای اتاق قرار می‌گیرد باید حداکثر تا دو ساعت بعد پخته شود.

چند نکته درباره پخت گوشت و مرغ فریز شده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر غزاله اسلامیان با اشاره به اینکه انجماد باعث می‌شود که باکتری‌ها، مخمرها، کپک‌ها و سایر میکروب‌های گوشت و مرغ غیرفعال ‌شوند، اظهار کرد: زمانی که یخ گوشت باز شود میکروب‌ها می‌توانند مجددا فعال و تکثیر شوند.

وی در پاسخ به این سوال که گوشت منجمد را می‌توان مستقیما برای پختن غذا استفاده کرد یا خیر؟ گفت: این کار مشکلی برای سلامت گوشت ایجاد نمی‌کند ولی باید زمان پخت را تا ۵۰ درصد بیشتر در نظر بگیریم و از پخت کامل مطمئن شویم.

اسلامیان توصیه کرد: اگر گوشت یا مرغ را فریز می‌کنید، در قطعات کوچک‌تر برش دهید تا از پخت کامل آن مطمئن شوید.

وی ادامه داد: اطمینان حاصل کنید که گوشت و مرغ به دمای داخلی امن ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۴ درجه سانتی‌گراد) رسیده است با این حال، چند استثنا در این قانون وجود دارد؛ به عنوان مثال نباید مرغ و گوشت منجمد را در آرام‌پز یا در مایکروویو پخت چرا که این روش‌ها باعث می‌شوند که مرغ و گوشت برای مدت طولانی در دمای ناامن باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه یخ زدایی گوشت و مرغ در دمای یخچال ایمن‌ترین روش است، تصریح کرد: افرادی که وقت کمتری در اختیار دارند می‌توانند از وان یا حمام آب سرد یا برنامه برفک زدایی مایکروویو خود استفاده کنند.

اسلامیان در خاتمه اضافه کرد: رعایت نکات ایمنی غذایی می‌تواند به افراد در حفظ سلامت و جلوگیری از مسمومیت غذایی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha