چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 356737

 پس از آنکه مدیرعامل مترو در نشستی خبری و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پله های برقی مترو همگی سالم هستند و ایمن، وقوع دو حادثه آنهم در کمتر از یک هفته نشان داد که برخلاف نظر وی، پله های برقی نه همگی سالم هستند و نه ایمن!. مسعود درستی در نشست خبری خود در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام کرده بود: پله‌های برقی بعد از مدتی در اورهالشان نیاز به تعویض روغن دارند.

حوادث پله‌های برقی سریالی شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان امروز،ما در پایان سال گذشته که کار تعویض روغن را پیش گرفتیم، متوجه شدیم که بین دو تا سه سال از تاریخ انقضای روغن‌هایشان گذشته بود. در واقع، ما در بهمن و اسفند ۱۴۰۱ یک گام خیلی بزرگی برداشتیم و تمام پله‌های برقی را در خصوص این مسئله فنی احیا کردیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه دنبال مقصر نیستیم و تلاش می‌کنیم تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد، عنوان کرده بود: به پله برقی نیز همانند سایر تجهیزات باید رسیدگی کرد اگر این کارها انجام نشود ممکن است عمر مفید، راندمان و کیفیت کاهش پیدا کند.

۲۳ خرداد بود محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس استان تهران اعلام کرد: بر اثر سقوط‌پله برقی در ایستگاه مترو شهید بهشتی(ره) ۱۸ نفر مصدوم شدند که ۹ ‌نفر به مراکز درمامی انتقال یافتند. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران بعد از بروز این حادثه گفت: پله برقی ایستگاه مترو شهید بهشتی دچار خرابی شد؛ متاسفانه در این حادثه ۱۸ نفر از شهروندان مصدوم شدند که ۱۱ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد هم ۶ نفر ترخیص و فقط یک نفر دچار شکستگی پا شده است که انشاالله بزودی مرخص می‌شود.

نادعلی با بیان اینکه نقص فنی علت بروز این حادثه بوده است گفت: در این حادثه جهت حرکت پله برقی ۲ بار تغییر می کند و مسافرینی که روی پله برقی بودن دچار حادثه می شوند. وی با بیان اینکه کمیته سوانح شرکت بهره برداری مترو تشکیل جلسه داد، گفت: بعد از بررسی ها مشخص شد که بریدن یکی از چهار پیچ گیربکس پله برقی باعث بروز این حادثه شده است البته همچنان موضوع در حال بررسی است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: به هر صورت پله برقی هم مثل سایر وسایل مکانیکی دچار مشکل می‌شود البته این خرابی ها در تمام دنیا هم وجود دارد. وقتی به صورت دائم با حجم بالای مسافر از پله برقی استفاده می شود قطعاً پله برقی دچار خرابی می شود اما مسئولین مترو اعلام کردند که در حال تعمیر هستند و مشکلی وجود ندارد.

نادعلی در پاسخ به این پرسش که اعلام شده علت بروز این حادثه گیر کردن لباس یکی از مسافرین بوده است، گفت: اگر اینطور بود قطعاً مسئولیت کمتری متوجه شرکت مترو بود اما دوستان با کمال صداقت پذیرفتند که علت بروز این حادثه نقص فنی بوده است.

اما بعد از یک هفته از بروز حادثه نخست. روز گذشته سرپرست اورژانس تهران از مصدومیت چهار نفر درپی سقوط از پله‌برقی در ایستگاه متروی امام خمینی خبر داد. محمد اسماعیل توکلی دراین‌باره گفت:‌ حوالی ساعت ۱۱ حادثه سقوط از پله برقی در ایستگاه متروی امام خمینی(ره) به مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تهران اطلاع داده شد که درپی آن دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

وی با اشاره به حضور عوامل اورژانس در محل و انجام اقدامات اولیه درمانی، گفت: با حضور تکنسین‌های اورژانس در محل مشاهده شد که چهار نفر در این حادثه دچار مصدومیت شده‌اند که دو نفر از آنان شامل یک آقا و یک خانم برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان منتقل شده و دو نفر دیگر نیز خدمات درمانی را درمحل دریافت کردند.

بعد از وقوع این دومین حادثه نیز مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اثر عدم تعادل و افتادن یکی از مسافران بر روی سایرین در هنگام حرکت پله‌برقی در ایستگاه امام خمینی (ره)، ۲ نفر از مسافران مصدوم شدند.

ارتباط، هادی زند؛ گفت: با بررسی دقیق تکنسین فنی و بازبینی فیلم‌های دوربین مدار بسته ایستگاه مشخص شد که این پله برقی از لحاظ فنی مشکلی نداشته و علت بروز این حادثه عدم تعادل مسافر بوده است. ضمن آنکه در لحظه بروز حادثه با توقف پله برقی از گسترش حادثه جلوگیری شده است. این پله برقی در حال حاضر در مدار سرویس‌دهی است و مسافران از آن استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha