دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 357310

فوت ۱۶ زائر مرد و ۶ زائر زن ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ در شورای برنامه‌ریزی هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد.

درگذشت ۲۲ ایرانی در حج

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ در نشست این شورا که در شهر مکه برگزار شد، از جان باختن ۱۶ زائر مرد و ۶ زائر زن از زمان شروع عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد.

او همچنین با اشاره به افزایش حجم مراجعات به مراکز درمانی و پزشکی پس از ایام تشریق (عملیات حج)، اظهار کرد: با تایید کمیسیون پزشکی، ۲۰ نفر از زائران با شروع پروازها به ایران منتقل خواهند شد تا ادامه درمان آن‌ها در داخل کشور پیگیری شود.

زائرانی که استطاعت جسمی ندارند از چرخه حج حذف شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز تصمیم عربستان درباره کاهش تعداد عوامل خدمت‌گزار از سه به یک درصد را غیرمدیریتی دانست و با اشاره به این‌که تعدادی از زائران مبتلا به آلزایمر با اعزام شدن به حج مشکلاتی را برای کاروان خود و مرکز پزشکی ایجاد کرده بودند، از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست به نحوی برنامه‌ریزی کند که سال آینده زائرانی که استطاعت جسمی ندارند از چرخه اعزام حذف شوند.

همچنین غلامرضا رضایی ـ معاون سازمان حج و زیارت و رییس ستاد عملیات حج ـ با اشاره به آغاز بازگشت حاجی‌های ایرانی به کشور، از افزایش پروازهای بازگشت حج در روزهای آینده خبر داد و افزود: تعداد پروازها از دو فرودگاه مدینه و جده در روزهای آینده به روزانه ۱۶ تا ۱۸ پرواز خواهد رسید و ۴۵ هزار نفر از حجاج کشورمان از فرودگاه جده به ایران بازمی‌گردند. تعداد زائرانی که از مکه به مدینه می‌روند، نیز حدود ۳۵ هزار نفر است که آن‌ها به تدریج با ۳۳ پرواز از فرودگاه مدینه به ایران بازخواهند گشت. قرار است حدود ۲۰ هزار نفر از آن زائران با قطار از مکه راهی مدینه شوند.

بازگشت زائران ایرانی از دوشنبه ۱۲ تیرماه آغاز شده و تا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت. بنا بر اعلام عربستان امسال حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر خارجی در مناسک حج شرکت کردند که حدود ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر ایرانی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha