دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 357641

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد: مشکلی که برای تولید کننده داروهای پیوند ایجاد شده بود، برطرف شده است.

 رفع مشکل داروهای بیماران هموفیلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید کننده دوم داروی فاکتور ۸، در حال گذراندن تست های بالینی است و در صورت موفقیت و اخذ تاییدیه‌های لازم تا اواخر مرداد سال جاری تولیداتش وارد بازار خواهند شد و تولیدات آن، نیاز کشور را تا آخر امسال برطرف می‌کنند. مسئله مهم کسب استاندارد های لازم سازمان غذا و دارو است.

به گفته وی در حال حاضر مشکل داروهای بیماران هموفیلی رفع شده است. تنها تولید کننده فاکتور ۸ به مشکل خورده بود و با تاخیر مسئله‌اش بر طرف شده است.

او بیان کرد: برای رفع مشکل بیماران هموفیلی به صورت همزمان واردات داروی فاکتور ۸ نوترکیب را انجام داده‌ایم. در حال حاضر فاکتور هشت پلاسمایی موجود است و بیماران متقاضی این نوع دارو با تجویز پزشک می‌توانند هرکدام از این نوع فاکتور ۸ را مصرف کنند.

او ادامه داد: تولیدکننده داروهای پیوند هشت ماه به دلیل مشکل انتفال ارز دچار چالش شده بود که الان این موضوع بر طرف شده است. افرادی که مدعی حقوق بشر هستند دارو را تحریم کرده‌اند. در حال حاضر شرکت تولیدی به اندازه سه ماه ماده اولیه داروهای پیوندی را وارد و تولید خود را شروع کرده و به زودی وارد بازار می شود و همزمان نیز واردات این دارو انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha